نقش خیرین در بحران‌ها پررنگ و چشمگیر بوده است


نقش خیرین در بحران‌ها پررنگ و چشمگیر بوده است

کرمانشاه - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با قدردانی از همکاری و تعامل خوب خیرین با حوزه سلامت در استان، گفت: نقش خیرین در بحران‌های گذشته بسیار پر رنگ و چشمگیر بوده و این نشان دهنده پتانسیل قوی این حوزه در استان کرمانشاه است.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «محمودرضا مرادی» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ‌کرمانشاه با هدف مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در سرسرای اجتماعات مرکز توسعه دانشگاه افزود: برنامه‌ریزی لازم برای نیازسنجی، بهره‌وری، هدایت و مدیریت این همت‌های افراد نیک اندیش در راستای جهت‌دهی مناسب امر خیر لازم است.

او گفت: توسعه کار خیر در امر سلامت، حرکت به سمت نیت خیرخواهانه در کارهای فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی، رفاهی دانشجویان، توسعه امور خیر در بخش‌های دیگر حوزه سلامت و تاسیس بیمارستان زنان در استان از برنامه‌های ما در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌گذاری و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل وزارت بهداشت و ماده ۸۰ برنامه توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ایران شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ارتقاء شاخص‌ها و سیمای مشارکت‌های مردمی با توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار، اشاعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری، وقف و کار داوطلبانه در نظام سلامت، توسعه کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت از طریق برنامه ریزی، هدایت و سازماندهی مشارکت های مردمی، جهت دهی و تسهیل فرایندها و یکپارچه سازی مشارکت های مردمی، ساماندهی مشارکت مردمی و فعالیت های داوطلبانه دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای نیات شرعی و قانونی خیرین و واقفین از اهداف تشکیل شورای هماهنگی مشارکت های مردمی است.

براساس اعلام استانداری کرمانشاه ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان فعالیت دارد که بیشتر این سازمان ها در حوزه امور اجتماعی با ۸۳ سمن، آسیب های اجتماعی ۱۴۰ سمن و امور خیریه ۱۳۰ سمن فعالیت می کنند و مابقی ۵۳ سمن در حوزه فرهنگی، هنری ، مذهبی، ۲۹ سمن علمی و تخصصی، ۹ سمن در حوزه حقوق شهروندی، ۲۷ سمن در حوزه محیط زیست و ۶ سمن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان سازماندهی شده اند و دارای مجوز فعالیت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس