واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به سخن‌پراکنی مقامات سه کشور غربی


واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به سخن‌پراکنی مقامات سه کشور غربی

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به اظهارات مقامات سه کشور غربی در نشست شورای حقوق بشر که علیه وضعیت حقوق بشر ایران سخن‌پراکنی کردند، واکنش نشان داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی در توئیتی نوشت: «در نشست شورای حقوق بشر، سه کشور درباره وضعیت حقوق بشر ایران سخن‌پراکنی کردند؛ آمریکا: دایره المعارف تاریخ تروریسم؛ آلمان: تروریسم‌شویی حرفه‌ای، که هنوز سلاح‌های شیمیایی‌اش در ایران قربانی می‌گیرد؛ آلبانی: زباله‌دان و خدمتکار تروریست‌هایی که هفده‌ هزار ایرانی بی گناه را به شهادت رساندند.»

اشاره دبیر حقوق بشر جمهوری اسلامی به سابقه تاریخی ایالات متحده در ایجاد گروه‌های تروریستی و انجام اقدامات تروریستی است. چنان که به زعم کارشناسان حقوق بین‌الملل، ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق بارزی از تروریسم دولتی سازمان یافته است و به گفته فیلسوفانی چون چامسکی آمریکا سردمدار تروریسم است.

از سوی دیگر، آلمان که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یکی از تامین‌کنندگان اصلی سلاح‌های شیمیایی رژیم صدام بود؛ سلاح‌هایی که به قتل بسیاری از مردم بی‌گناه منجر شد و هنوز، جانبازان شیمیایی دفاع مقدس، بر اثر عوارض این تسلیحات به شهادت می‌رسند.

آلبانی با وجود اطلاع از جنایت‌های بی‌شمار گروهک تروریستی منافقین با اسکان این گروه در خاک خود موافقت کرد؛ گروهکی که ۱۷ هزار زن و کودک و غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند و اسناد این جنایات بارها به جهان عرضه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام