دفتر هیات دولت؛ برگزیده برتر دومین دوره جایزه دولت الکترونیک


در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک که صبح روز سه شنبه مورخ 5 اسفند 1399 با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور د...

دفتر هیات دولت؛ برگزیده برتر دومین دوره جایزه دولت الکترونیک

در مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه دولت الکترونیک که صبح روز سه شنبه مورخ ۵ اسفند ۱۳۹۹ با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در محل مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد، از دفتر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران (سامانه سازمان الکترونیک دفتر هیئت دولت) به عنوان برگزیده برتر بخش داوطلبانه این دوره در قسمت خدمات دولت به دولت، قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در دوره دوم جایزه دولت الکترونیک در بخش داوطلبانه و در قسمت خدمات دولت به دولت، دفتر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را از آن خود کرد.

مهندس جمشید انصاری در این مراسم، با اشاره به آغاز سومین دوره ارزیابی جایزه دولت الکترونیک و اقدام دستگاه های اجرایی برای ارایه اطلاعات مربوط به عملکردشان در سال ۹۹ به دبیرخانه جشنواره جهت ارزیابی، به ضرورت استقرارهای دولت الکترونیک در کشور اشاره کرد.

وی الزامات همسویی با تحولات جهانی و بین‌المللی در حوزۀ IT و ارائۀ خدمات به صورت الکترونیک، تأمین شفافیت و مقابله با فساد در فعالیت‌های اقتصادی و خدمات عمومی، فراهم‌کردن دسترسی عمومی به خدمات و اطلاعات و تعمیم عدالت در بهره‌مندی از امکانات، افزایش سرعت و دقت در ارائۀ خدمات و کاهش هزینه‌های دولت و قیمت تمام‌شدۀ کالا و خدمات را از جمله الزامات و ضرورت های استقرار و توسعه دولت الکترونیک در کشور دانست.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، شناسایی و شناسنامه دارکردن خدمات دولت را یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزۀ دولت الکترونیک انجام شده است، ارزیابی کرد و گفت: امروز ۵۷۵۲ خدمت شناسه‌دار داریم که بخش عمده‌ای از آن خدمت به مردم است و حدود ۱۰۰۰ خدمت هم خدمات دولت به دولت (G To G) است. از این ۵۷۵۲ خدمت، ۴۵۳۰ خدمت قابلیت الکترونیکی‌شدن دارند و بقیۀ خدماتی هستند که باید حضوری به مردم ارائه شود؛ مانند خدماتی که در بیمارستان‌ها به بیماران ارائه می‌شود.

مهندس انصاری افزود: از این ۴۵۳۰ خدمت نیز، ۲۶۷۱ خدمت در دستگاه‌های اجرایی کشور الکترونیکی شده و به مردم ارائه می‌شوند. در سامانه ملی خدمات دولت به آدرس http://www.mardom.ir، این خدمات به مردم معرفی می‌شوند و از طریق همین سامانه می‌توان از ۱۲۰۰ خدمت از خدمات دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

گفتنی است، «جایزه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران» در سال ۱۳۹۶ در قالب دستورالعمل و طی بخش نامه ای از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (سابق) محمدباقر نوبخت به منظور اجرای فصل دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری، به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری جهت اجرا، ابلاغ شد.

این جایزه به دستگاه‌های اجرایی ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری که به دنبال ارایه بهترین تجارب در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه الکترونیکی و ارایه خدمات بهتر به ذی‌نفعان خود هستند، اعطا می‌شود.

دفتر هیات دولت؛ برگزیده برتر دومین دوره جایزه دولت الکترونیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر