136 روستای ایلام از آب شرب پایدار بهره‌مند شد


136 روستای ایلام از آب شرب پایدار بهره‌مند شد

ایلام - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام به اقدامات انجام شده در راستای پویش الف- ب ایران گفت: در این پویش 136 روستای استان با جمعیتی افزون بر 30 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

به گزارش ایرنا، نورالله تیموری روز شنبه در دیدار با معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تا کنون اظهار داشت: شاخص بهره‌مندی آب روستایی در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک آبرسانی به ۲۲ روستا به صورت سیار انجام می‌شود، افزود: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

تیموری با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای این استان بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: از ۵۵۲ روستای استان ۴۹۸ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: در شهر ایلام اقدامات بسیار جهت رفع مشکل افت فشار محله شهر ایلام انجام شده است که می توان به رفع افت فشار و کم آبی در محله های پیام نور، محله بصیرت، خیابان پاسداران و شهرک قائمیه اشاره کرد.

تیموری همچنین مهمترین اقدامات عمرانی در بخش فاضلاب را شامل اجرای طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، اجرای شبکه و نصب انشعابات فاضلاب شهرهای ایلام،دره شهر، ایوان سرابله، دهلران و مهران بیان کرد

وی با اشاره به افزایش توزیع اعتبارها طی سال‌های گذشته گفت: اعتبارهای آبرسانی سال ۹۲ حدود ۵۰ میلیارد ریال بود که از سال ۹۳ تا ‌پایان ۹۷ به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گفته وی اعتبار مصوب شرکت آبفای استان ایلام در سال ۹۸ نیز ۶۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل ملاحضه‌ای داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...