15 کتابفروشی خراسان جنوبی در طرح زمستانه کتاب مشارکت دارند


15 کتابفروشی خراسان جنوبی در طرح زمستانه کتاب مشارکت دارند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: 15 کتابفروشی خراسان جنوبی در طرح زمستانه کتاب مشارکت دارند که 12 کتابفروشی در مرکز استان و سه کتابفروشی در شهرستان‌ها هستند.

ناصر نبی‌زاده روز شنبه از آغاز طرح زمستانه کتاب ۹۹ از امروز (نهم اسفند) خبر داد و افزود: طرح زمستانه کتاب در راستای حمایت از کتابفروشی‌های استان همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مانند طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح زمستانه کتاب ۹ تا ۱۶ اسفند اجرا می‌شود گفت: سقف خرید کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال مانند طرح پاییزه، ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها از ۲۰ درصد در طرح‌های گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به شرایط جدید ناشی از کرونا و لزوم پرهیز از ترددها، طرح زمستانه کتاب بهترین فرصت برای سپری کردن اوقات فراغت در خانه با کتاب است.

نبی‌زاده اظهار داشت: با وجود گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب، این طرح‌ها علاوه بر اینکه فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان به کتاب فراهم می‌کنند، برای اقتصاد کتابفروشی‌ها نیز کمک کننده هستند.

وی به استقبال بالای کتابفروشان و مردم از طرح پاییزه ۹۹ اشاره کرد و گفت: در این طرح ۶ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال به فروش رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق