کامیون حامل قند قاچاق در بیرجند متوقف شد 


کامیون حامل قند قاچاق در بیرجند متوقف شد 

بیرجند - ایرنا - سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در بازرسی از یک کامیون، 15 تن قند قاچاق فاقد مجوز به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال را کشف کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد بخشی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این کامیون ۱۵ تن قند قاچاق فاقد مجوز حمل را کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شده است که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

کشف ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی احتکار شده

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرویی احتکار شده در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده پنج میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار لوازم یدکی خودرو در سطح شهرستان بیرجند را دریافت کردند که موضوع بسرعت پیگیری شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ بخشی گفت: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل ۷۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را پنج میلیارد ریال برآورد کردند افزود: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با محتکران کالا و بر هم زنندگان نظم اقتصادی در سال جهش تولید برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

۴۴۰ میلیون ریال آرد قاچاق در شهرستان بیرجند کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از ۲ کامیون، ۴۴۲ کیسه آرد خارج از شبکه توزیع به ارزش ۴۴۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ مهدی شکوهی راد اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "مرک" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ کامیون مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از کامیون‌ها ۴۴۲ کیسه آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع را کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران در این رابطه ۲ خودرو را توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز بهداشت

سرهنگ شکوهی راد گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی را به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز بهداشت را کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

جانشین انتظامی شهرستان بیرجند افزود: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دام و طیور در دستور کار پلیس قرار دارد و با هرگونه قاچاق برابر قانون برخورد خواهد شد؛ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا