فرماندار گناباد: عادی‌انگاری کرونا خطر شیوع آن را بالا برده است


فرماندار گناباد: عادی‌انگاری کرونا خطر شیوع آن را بالا برده است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: عادی‌انگاری کرونا از سوی مردم، کم‌توجهی نسبت به رعایت دستورات پیشگیرانه و استفاده نکردن از ماسک بهداشتی صورت خطر شیوع این ویروس همه‌گیر را افزایش داده است.

حامد قربانی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: عادی‌انگاری اهمیت اجرای پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه، زنگ خطر موج جدید شیوع ویروس کرونا را در گناباد به صدا درآورده است.

وی ادامه داد: این وضعیت همزمان با تایید مشاهده سویه انگلیسی خطرناک ویروس کرونا در خراسان رضوی به یک دغدغه جدی تبدیل شده است.

فرماندار گناباد گفت: این شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد و در صورت استمرار عادی‌انگاری و عدم توجه مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی این وضعیت تنزل یافته و به رنگ نارنجی تبدیل می شود که اعمال دوباره محدودیتهای کرونایی برای واحدهای صنفی گروه ۲ و سه و چهار را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد هر هفته با تشکیل جلسات مستمر آخرین وضعیت این شهرستان را از نظر شیوع این ویروس رصد و راهکارهای کاهش تبعات آن و ارایه خدمات به مردم و آسیب دیدگان کرونا را بررسی می‌کند ولی تنها موردی که در کاهش شیوع کرونا موثر است، اهتمام مردم به رعایت پروتکهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه می‌باشد.

قربانی استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی را به منظور فرهنگ سازی برای تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی آحاد جامعه ضروری توصیف و بیان کرد: یک تشکل مردمی تخصصی با محوریت همین موضوع در آینده نزدیک در گناباد رهاندازی می‌شود.

وی همچنین گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به آسیب دیدگان کرونا در شهرستان گناباد پرداخت شده است.

تاکنون ۲۷۳ نفر در گناباد براثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند. ۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری و تحت درمان قرار دارند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !