پنج هزار تن شکر با قیمت مصوب به خوزستان تخصیص یافت


پنج هزار تن شکر با قیمت مصوب به خوزستان تخصیص یافت

اهواز - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: پنج هزار تن شکر با قیمت مصوب به خوزستان اختصاص یافته و در روزهای آینده توزیع آن شروع می‌شود.

امیدجهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه شکر با نرخ هر کیلوگرم ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی توزیع می‌شود.
وی گفت:سهمیه شکر صنفی و صنعتی نیز به قیمت هرکیلوگرم۱۱۵هزار ریال در بازار وجود دارد که مخصوص استفاده زنبورداران ، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها است و محدودیتی در توزیع آن وجود ندارد.

توزیع شکر به قیمت مصوب دولتی در هفته‌های اخیر در شهرستان‌های خوزستان با مشکلاتی رو به رو بوده است این در حالی است که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش تر آمادگی خود را برای تامین نیاز شکر استان با قیمت مصوب و براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود.

ذخیره سازی ۱۰۰هزار تن گندم مصرفی برای خوزستان
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ذخیره سازی ۱۰۰هزار گندم مصرفی برای خوزستان تا پیش از شروع فصل خرید گندم در این استان خبر داد.برداشت گندم در خوزستان از نیمه دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شروع می‌شود.
جهان نژادیان افزود:توزیع آرد و گندم مورد نیاز همه بخش‌های خانگی ، تجاری و صنفی در خوزستان طبق برنامه ادامه دارد و خللی در این روند وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی تخلیه و بارگیری چهار قلم کالای اساسی شامل گندم ، برنج ، روغن و شکر از بنادر است افزود: روزانه هشت هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)، بارگیری و با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: روند واردات ، تخلیه و بارگیری چهار کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) طبق برنامه ادامه دارد.

حدود ۹۰درصد کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

در ۱۱ ماه نخست امسال ۱۱.۶ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی