برگزاری یادواره شهدا و معرفی برندگان مسابقه گام دوم انقلاب در آستارا


برگزاری یادواره شهدا و معرفی برندگان مسابقه گام دوم انقلاب در آستارا

آستارا - ایرنا - یادواره 46 شهید بخش مرکزی آستارا به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) برگزار شد و برگزیدگان مسابقه مجازی گام دوم انقلاب که از سوی کانون نورالمهدی این شهرستان برگزار شده بود، معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه سپاه آستارا روز شنبه در یادواره شهدا در مسجد قدس روستای باغچه سرای این شهرستان گفت: کار سخت دفاع از میهن را شهدا انجام دادند و امروز نوبت ماست که برای رضای خدا، تقویت نظام و خشنودی ارواح طیبه آنها گام برداریم.

حجت الاسلام سید علی رضایی افزود: پیروی از رهبر معظم انقلاب، انسجام و همدلی، ایستادگی بر پای انقلاب و ارزش ‌های نظام و اخلاص از توصیه های شهداست و ایثارگران، مایه استقلال، آبرو و امنیت کشور هستند و ترویج فرهنگ آنها ضروری است.

وی ادامه داد: شهدا با تبعیت از راه زینب (س) مکتب سرخ عاشورا را ادامه دادند و ملت ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا زیر بار ذلت و خواری نرفته اند و استکبار جهانی و برخی کشورهای منطقه در مقابل فرهنگ شهادت، شکست های سختی متحمل شده اند.

مداحی و ذکر مصیبت شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

معرفی برندگان مسابقه گام دوم انقلاب

مدیر کانون فرهنگی و هنری نورالمهدی(عج) آستارا گفت: مسابقه مجازی گام دوم انقلاب با توجه به پیام تعیین ‌کننده مقام معظم رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، طی بهمن ماه جاری با هدف ترویج مطالعه و آشنایی مردم با این بیانیه برگزار شد.

سالار هرمزپور افزود: سئوالاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب طرح کرده بودیم و ۱۵۰ نفر از سراسر کشور در ۲ هفته با ارسال پاسخ به دبیرخانه مسابقه در کانون نورالمهدی آستارا در آن شرکت کرده بودند.

وی ۱۰ برگزیده این مسابقه را نیما وفایی، امیر رجایی، ابراهیم پرکاری و یلدا صفایی از بندر آستارا، مهسا صالح از محمودآباد مازندران، الهام عاشورزاده از همدان، حسن عارف از گلستان، ایوب محمدی از کردستان، جمیله کلته از گلستان و سحر ناصری فرد از اردبیل اعلام کرد و گفت: جوایز نقدی به شماره حساب آنها واریز می شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۶۷ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر