اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته


اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته

برای انجام اپیلاسیون باید به حساس بودن یا نبودن پوستتان توجه کنید و بر این اساس تصمیم بگیرید که از چه موادی باید اجتناب کنید. برخی از مواد به کار رفته در اپیلاسیون باعث حساسیت پوستی شما و بروز قرمزی یا تورم می‌شوند. در این مقاله، به نکات مهم اپیلاسیون پی می‌برید.

اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته
صرف نظر از اینکه برای اولین بار است اپیلاسیون انجام می‌دهید، یا مشتری دائمی آن هستید، حتما سئوالاتی دراین‌باره برایتان پیش آمده که شاید آنها را از مسئول اپیلاسیون پرسیده‌اید، شاید هم هیچ‌گاه نپرسیده‌اید. ما نکات مهم اپیلاسیون را به شما می‌گوییم که شاید تا به حال نشنیده‌اید.
سر و کله زدن با موهای ناخواسته، هر کسی را کلافه می‌کند، اما حداقل خوبی اپیلاسیون این نیست که تا حدود سه هفته، از شر این موها خلاص می‌شوید و هنگامی هم که موها رشد می‌کند، نرم است و باعث ناراحتی شما نمی‌شود. فقط کافی است یک مرکز اپیلاسیون خوب را انتخاب کنید و دیگر تمام. خداحافظ موهای زائد، البته این خداحافظی موقت است، اگر می‌خواهید برای همیشه از شر موهای ناخواسته خلاص شوید، لیزر را امتحان کنید. اگر نه، که همین اپیلاسیون خوب است.

اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته

نکات مهم اپیلاسیون، طول مو مهم است

شاید بدانید، شاید هم نه، اما طول مو در اپیلاسیون مهم است. طول موهای کوتاه ممکن است اپیلاسیون را با مشکل مواجه کند و آنطور که باید محل اپیلاسیون تمیز نشود، طول موهای زیادی بلند هم قطعا باعث دردناک‌تر شدن اپیلاسیون می‌شود. پس حتما دراین‌باره از اپیلاسیون‌کار سئوال بپرسید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
معمولا زمان اپیلاسیون بین سه تا پنج هفته است، اما این موضوع می‌تواند بسته به رشد موهای هر فرد، متفاوت باشد.

بدانید از چه ترکیباتی باید اجتناب کنید

برای انجام اپیلاسیون باید به حساس بودن یا نبودن پوستتان توجه کنید و بر این اساس تصمیم بگیرید که از چه موادی باید اجتناب کنید. برخی از مواد به کار رفته در اپیلاسیون باعث حساسیت پوستی شما و بروز قرمزی یا تورم می‌شوند. حتی به این مورد دقت کنید که کدام قسمت از بدنتان را اپیلاسیون می‌کنید.

بین زمان اپیلاسیون، از ژیلت استفاده نکنید

حتی باتجربه‌ترین مشتری‌ها هم گاهی ممکن است این اشتباه را مرتکب شوند. بدیهی است که می‌خواهید زیبا و پاکیزه به نظر برسید، شاید پیش از موعد اپیلاسیون به یک مهمانی دعوت شده باشید و تصمیم بگیرید که با استفاده از ژیلت، موهای زائد را حذف کنید. این کار ممکن است اپیلاسیون‌های بعدی شما را با مشکل مواجه کند چون موها سریع‌تر رشد می‌کنند و جنس آنها نیز ضخیم‌تر می‌شود.

اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته

نکات مهم اپیلاسیون، مراقبت از پوست

اینکه پیش از اپیلاسیون و پس از آن چقدر از پوست خود مراقبت می‌کنید، تاثیر مستقیمی در نتیجه اپیلاسیون دارد. لازم است پوستتان را با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، مرطوب نگه دارید. این کار به ویژه در فصل زمستان که پوستتان خشک‌تر می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.
لایه‌برداری پوست هم مهم است. در لایه‌برداری با استفاده از اسکراب، پوست‌های مرده از بین می‌روند.

تحقیقات لازم

قبل از اینکه تصمیم بگیرید اپیلاسیون کنید، درباره انواع موم، مزایا و معایب آنها تحقیقاتی انجام دهید، حتی شاید بتوانید از اپیلاسیون‌کار نیز در این‌باره مشورت بگیرید. حتی درباره مرکزی که در آن اپیلاسیون می‌شوید هم تحقیق کنید.

زمان‌بندی مناسب برای انجام اپیلاسیون

همان‌طور که در بخش دیگری از این مطلب به آن اشاره کردیم، لازم است برای انجام اپیلاسیون زمان‌بندی داشته باشید تا بدانید بهترین زمان انجام آن کی است. باید برنامه اپیلاسیون معمول خود را حفظ کنید، در غیر اینصورت اپیلاسیون ممکن است نتیجه لازم را نداشته باشد. اگر فکر می‌کنید سفری در پیش دارید، یا به یک مهمانی دعوتید، اپیلاسیونتان را نزدیک به این برنامه‌ها تنظیم کنید. به طور معمول دوره رشد موها بین چهار تا هشت هفته است.

نکات مهم اپیلاسیون، استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید

پوست شما پس از انجام اپیلاسیون حساس‌تر می‌شود بنابراین لازم است حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را جزو برنامه همیشگی خود قرار دهید، اما به ویژه در 24 ساعت اول اپیلاسیون الزامی است.

اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته

کار را به کاردان بسپارید

بله کار را به کاردان بسپارید. شاید خودتان بتوانید در خانه اپیلاسیون انجام دهید، اما بهتر است این کار را به متخصص آن بسپارید تا بهترین نتیجه عایدتان شود. شاید موم را بیش از اندازه داغ کنید و باعث سوختگی پوستتان شوید، یا آنقدر ناشیانه موم را بکنید که پوستان را کبود کنید. حتی این امکان هست که همراه موهای اضافی، دو لایه از پوستان را از بین ببرید.

نکات مهم اپیلاسیون، مراقب این موارد باشید

برای انجام اپیلاسیون باید مراقبت‌هایی از پوستتان صورت دهید که عبارتند از: پرهیز از کرم‌های رتینوئید، کاهش درد پیش از اپیلاسیون، خشک و تمیز کردن پوست، تسکین پوست پس از اپیلاسیون
پرهیز از کرم‌های رتینوئید
لازم است دو تا پنج روز پیش از اپیلاسیون، از مصرف کرم‌های حاوی رتینوئید پرهیز کنید تا از برداشتن پوست همراه مو، جلوگیری شود.
کاهش درد پیش از اپیلاسیون
کندن مو معمولا به هر روشی که باشد، با درد همراه است. این درد بسته به شرایط جسمی و فیزیکی و همچنین آستانه تحمل درد در افراد مختلف، متفاوت است. بهتر است برای کاهش درد اپیلاسیون، حدود نیم ساعت پیش از انجام آن مسکن مصرف کنید، یا از کمپرس‌های سرد استفاده کنید.
خشک و تمیز کردن پوست
لازم است قبل از اپیلاسیون، محل مورد نظر را خوب بشویید و خشک کنید تا آلودگی‌های آن از بین برود و همچنین محصولات مراقبت از پوست از آن روی پاک شود. این کار باعث می‌شود موها بهتر کنده شوند.
تسکین پوست پس از اپیلاسیون
پس از انجام اپیلاسیون پوست خود را تسکین دهید. در صورتی که درد دارید، بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنید. از انجام کارهایی که باعث تحریک پوستتان می‌شود مثل حمام با آب داغ پرهیز کنید. لباس گشاد و راحت بپوشید و از کرم‌های پس از اپیلاسیون استفاده کنید تا هم درد آن کاهش یابد، هم جوش نزنید.

نکات مهم اپیلاسیون، چه مواقعی نباید انجام شود؟

در این شرایط بهتر است اپیلاسیون نکنید:
در صورت استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک در صورت هورمون‌درمانی در صورت مصرف آکوتان

نکات مهم اپیلاسیون، هزینه

طبیعی است که هزینه انجام اپیلاسیون بسته به مکانی که برای این کار انتخاب کرده‌اید و محلی که می‌خواهید اپیلاسیون کنید، متفاوت است.

اپیلاسیون، دوازده نکته که کسی به شما نگفته

نکات مهم اپیلاسیون، سخن پایانی

برای انجام اپیلاسیون درباره آرایشگاه یا مرکزی که می‌خواهید در آن اپیلاسیون انجام دهید تحقیق کنید. درباره مزایای انواع اپیلاسیون از اپیلاسیون‌کار سئوال بپرسید. مراقبت‌های پیش از اپیلاسیون و پس از آن را جدی بگیرید تا بهترین نتیجه نصیبتان شود.
می‌توانید برای پیدا کردن یک مرکز اپیلاسیون به بخش کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش