دومین کنگره شهدای یزد تجربه خوبی از هم افزایی استان را به نمایش گذاشت


دومین کنگره شهدای یزد تجربه خوبی از هم افزایی استان را به نمایش گذاشت

استاندار یزد از مهمترین ویژگی این کنگره به مشارکت بالای مسئولان دستگاه ها، خیرین و مردم در برگزاری برنامه‌های این یادمان اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت، تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

«محمدعلی طالبی» امروز شنبه نهم اسفندماه در جمع اهالی رسانه و خبرنگاران بااشاره به‌ برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد از یک سال قبل، اظهار کرد: از همان ابتدا نگاه به این کنگره متفاوت و متمایز از دیگر کنگره‌ها و یادوارهای شهدا بود و کنگره یزد بارنگ و بومی خدمت رسانی به مردم طراحی و تعریف شد.

وی با اشاره به هم افزایی و مشارکت کم نظیر مردم و مسئولان استان برای برگزاری این کنگره، از تعریف ۴۰ عنوان خدمت در همین راستا خبر داد و از جمله این اقدامات را غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، تهیه و توزیع یکهزار جهیزیه برای زوجهای نیازمند، حمایت از چهار هزار یتیم در استان، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی و حمایت مالی از چهار هزار ازدواج که نقش به سزایی در رشد آمار ازدواج در استان پس از سالها داشت، نام برد.

استاندار علاوه بر اجرای یکسری اقدامات عمرانی در راستای خدمت‌رسانی کنگره در مناطق مختلف استان، افزود: با کمک بسیج خقوقدانان استان چهار هزار مورد صلح و سازش در مناقشات و دعاوی، انجام چهار هزار مورد وزیت رایگان بیماران در مناطق مخحروم استان با کمک بسیج جامع پزشکان و حمایت مالی از چهار هزار دارای بیماران خاص نیازمند، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت، ایجاد چهار هزار صندلی کلاس درس در استان، تولید چهار هزار پوستر از شهدا، جانبازان و رزمندگان و گردآوری چهار هزار وصیت نامه شهدا از دیگر خدمات ارائه شده در قالب این دوره از کنگره شهدای استان بود.

وی همچنین از تولید چهار هزار دقیقه تولید محتوا در مورد شهدا در استان خبر داد و افزود: در قالب تفاهم نامه ای با رسانه ملی نیز ساخت یک سریال فاخر با محوریت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که تمام این خدمات در قالب ۲۲ کمیته اجرایی کنگره انجام شده است، از مهمترین ویژگی این کنگره به مشارکت بالای مسئولان دستگاه ها، خیرین و مردم در برگزاری برنامه‌ها یاد کرد و گفت: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان از برگزاری اجلاسیه نهایی این دوره از کنگره در دهم فرودین ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز قیام مردم یزد در دوران ستمشاهی خبر داد و گفت: این اجلاسیه کاملاً منطبق با شرایط کرونایی استان برگزار خواهد شد ولو این که با جمعیت بسیار محدود و در قالب مجازی برگزار شود.

وی همچنین از مکاتبات مشترکی در استان با دفتر مقام معظم رهبری برای سخنرانی معظم له همانند سخنرانی تلویزیونی ایشان با مردم تبریز در سالروز قیام مردم این شهر همزمان با برگزاری کنگره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تجربه خوب برگزاری انی کنگره روحیه‌ای مضاعف برای خدمت رسانی بیشتر دستگاه‌های استان به مردم ایجاد کند.

طالبی در پایان اظهار کرد: به عنوان فرزند شهید اطمینان دارم که خانواده شهدا از برگزاری این نوع کنگره که به دور از ریخت و پاشهای مالی در دیگر کنگره ها و یادواره‌هاس شهداست و نتایج خدمات آن گاهاً تا سالها ادامه خواهد داشت، رضایت دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید