فرماندار گناباد: همه باید برای ایجاد فضای شایسته انتخابات همت کنند


فرماندار گناباد: همه باید برای ایجاد فضای شایسته انتخابات همت کنند

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در راه است لذا همگان باید برای ایجاد فضای شایسته این رویداد مهم سیاسی همت کنند.

حامد قربانی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد افزود: نخبگان جامعه در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌بایست با همراهی مردم نسبت به گرم شدن فضا و ایجاد شور و شوق انتخاباتی سهم خود را ادا نمایند.

وی گفت: انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان نیز خرداد ماه سال آتی در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

فرماندار گناباد ادامه داد: همزمانی انتخابات خبرگان رهبری با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی فرصتی مناسب برای تحرکات انتخاباتی بیشتر و هرچه داغتر نمودن فضا برای این رویداد مهم سیاسی است.
وی گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر روزهای ۲۰ تا ۲۶ اسفند ماه جاری و شوراهای روستایی فروردین ماه سال آتی است.

بنا بر اعلام رسمی وزارت کشور "انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا" روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در سطح ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر و ۲ هزار و ۵۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد و بیش از نیمی از جمعیت استان در شهرستان مشهد سکونت دارند.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شوراهای اسلامی شهرها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستایی در سطح استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند. در مجموع کمتر از پنج درصد از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا