پرداخت تسهیلات حوادث کشاورزی و مسکن در اردبیل تسریع می شود


پرداخت تسهیلات حوادث کشاورزی و مسکن در اردبیل تسریع می شود

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از تسریع در پرداخت تسهیلات برای حوادث کشاورزی و احداث و تعمیر واحدهای مسکونی روستایی در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، فرزاد قلندری روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: سهمیه تسهیلات حوزه کشاورزی به صورت ۸۰ درصد به ۲۰ درصد بین بانک کشاورزی و سایر بانک ها توزیع و به کشاورزان پرداخت می شود.
وی بیان کرد: لازم است بانک ها با انجام استعلام از دستگاه های مربوطه نسبت به تسریع در پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.
قلندری اظهارکرد: تسهیلات حوادث کشاورزی در سال جاری در چهار مرحله به استان اختصاص یافته که در مرحله اول ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون، مرحله دوم ۲۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون، مرحله سوم ۴۲ میلیارد و مرحله چهارم ۳۰ میلیارد تومان است.
معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: از سهمیه سه مرحله ۹۴ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان که حدود ۷۹ درصد بوده،جذب شده است.
وی افزود: مبلغ ۲۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان باقی مانده و ۳۰ میلیارد تومان مرحله چهارم که جمعا ۵۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان است با تشکیل جلسات کارشناسی ،مقدمات هماهنگی توزیع و جذب آن با مشارکت بانک های عامل و جهاد کشاورزی انجام می شود.
قلندری به سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و محرومان اشاره کرد و تعداد این سهمیه را پنج هزار و ۳۸ واحد دانست.
وی گفت: اردبیل جزو استان های اول در جذب سهمیه این واحدها بوده و لازم است در پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل تسریع شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه بانک ها به قبول ضمانت زنجیره ای افزود: لازم است بانک ها با تسهیل پرداخت این سهمیه به قشر محروم و روستایی زمینه داشتن واحد مسکونی را برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت فراهم کنند.
قلندری در ادامه این جلسه پیگیری برای وصول مطالبات بانک ها با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه های کشاورزی و بنیاد مسکن برای وصول مطالبات بانک ها کمک کنند تا بانک ها نیز با دریافت مطالبات خود در ارائه خدمات با مشکل مواجه نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)