بازگشت مسافران مرزهای دیگر از مرز مهران ممنوع است


بازگشت مسافران مرزهای دیگر از مرز مهران ممنوع است

ایلام - ایرنا - سرپرست استانداری ایلام گفت: مسافرانی که از مرزهای دیگر از جمله شلمچه و چذابه به عراق تردد کرده اند حق بازگشت به کشور از طریق مرز بین المللی مهران را ندارند.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با تاکید بر اینکه مرز مهران همچنان بسته است، اظهار داشت: ایرانی ها حق خروج و اتباع عراقی نیز حق ورود به پایانه مرزی مهران را ندارند.

وی یادآور شد: در این مرز تنها امکان خروج مسافران عراقی داخل ایران و ورود ایرانی هایی که هم اکنون در عراق هستند، وجود دارد اما مسافران ایرانی که از مرزهای شلمچه یا چذابه به عراق سفر کرده اند حق ورود به پایانه مرزی مهران را ندارند.

وی یادآور شد: با توجه شرایط کرونای انگلیسی در کشور عراق، مرز مسافری مهران تا اطلاع بعدی تعطیل است و پایانه تجاری هم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهد و با هرگونه اهمال کاری در خصوص عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه تجاری برخورد جدی باید صورت بگیرد.

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به ایجاد واحد قرنطیه در مرز مهران، تاکید کرد: مسافران ایرانی که از مرز مهران وارد کشور می شوند در صورت مثبت یا مشکوک بودن به کرونا در واحدهای قرنطینه نگهداری شوند و در این راستا دستگاه هایی چون هلال احمر، سپاه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی با مسوولان شهرستان مهران همکاری کنند.

تجمع های انتخاباتی شوراها ممنوع است

نوذری گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام به برگزاری جلسات با هدف تبلیغات زودهنگام انتخاباتی می کنند که در شرایط کنونی این تجمعات غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: هرچند برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت همه واجدان رای اهمیت زیادی دارد، اما در وضعیت کنونی سلامت جان مردم از اولویت اول نسبت به تبلیغات زودهنگام انتخابات برخودار است.

وی از نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خواست: به طور جدی با برگزارکنندگان تجمع های انتخاباتی برخورد قاطع کنند.

راه های اصلی و فرعی دهلران به خوزستان باید به طور جدی کنترل شود

سرپرست استانداری ایلام گفت: باتوجه به وضعیت حاد استان خوزستان به علت شیوع کرونای جهش یافته و همجواری استان ایلام با این استان باید راه های مواصلاتی اصلی و فرعی شهرستان دهلران با خوزستان به طور جدی کنترل و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

نوذری اظهار داشت: فرماندار دهلران باید محدودیت ها را بر اساس شرایط رنگ نارنجی در این شهرستان اعمال کند و همچنین بخشداران را موظف به ایجاد قرارگاه کرونا کند و دهیاران نیز باید حساسبت های مخاطرات ویروس جهش یافته کرونا را به روستاییان گوشزد کنند.

وی یادآور شد: دستگاه های اداری و اجرایی باید در کنار کارکرد تخصصی خود آموزش های فرهنگی به ویژه در زمینه کرونا را برای جامعه هدف خود بیان کنند و خود را محدود به فعالیت های تخصصی نکنند.

وی از متصدیان بانک ها هم خواست: به گونه ای خدمات به مشتریان را برنامه ریزی کنند تا از تجمع افزاد در بانک ها خودداری شود و مسیرهای دسترسی آرامستان ها نیز مسدود شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر