راه‌های روستایی خراسان جنوبی نیاز به ایمن‌سازی دارد


راه‌های روستایی خراسان جنوبی نیاز به ایمن‌سازی دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید طرح مشترکی بین راهداری و پلیس راه استان تدوین شود که با شناسایی محورهای حادثه‌خیز در محورهای روستایی، با اولویت این نقاط حادثه خیز در اسرع وقت اصلاح و ایمن‌سازی شود.

محمد فرهادی روز شنبه در ششمین نشست کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی افزود: در برخی جاده‌های استان شاهد تصادفاتی هستیم که منجر به آتش سوزی خودرو می‌شود که در این زمینه باید از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده شود.

وی گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان با توجه به طولانی بودن مسیر، امکان دارد تصادفات یا حوادثی رخ دهد که تا رسیدن نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه، دهیاری‌ها موظفند در مواقع بروز بحران تمامی امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار دهند تا حادثه هرچه سریعتر مدیریت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات و بُعد مسافت در محورهای طبس - یزد یا نهبندان - زابل باید برای همکاری بیشتر دهیاری‌های منطقه هماهنگی لازم انجام شود.

وی با اشاره به کمبود خودروهای آتش‌نشانی در روستاها و مناطق روستایی گفت: در صورت بروز حادثه آتش‌سوزی باید هماهنگی انجام شود تا از ظرفیت شهرداری‌های منطقه برای مدیریت حادثه و امدادرسانی به مردم استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اینکه جاده‌های روستایی استحکام کمتری دارد اما در برخی مناطق به ویژه روستاهای مرزی، ترافیک جاده‌ای خودروهای سنگین زیاد است و نیاز به کنترل ترافیک در این مناطق داریم.

اسدالله جلال‌زاده افزود: ترافیک سنگین به ویژه در مناطق روستایی نه تنها خرابی آسفالت را فوق‌العاده بالا می‌برد بلکه ایمنی جاده‌ها را نیز به شدت پایین می‌آورد.

وی اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته پراکندگی تصادفات جاده‌ای بیشتر در ورودی‌های شریانی استان بوده و میزان تلفات فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در بازه زمانی ۱۱ ماه گذشته بیشتر تصادفات جرحی مربوط به برخورد با شی ثابت بوده از طرفی تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی نیز بیشترین عامل تصادفات گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان