قالیباف: رویکرد مجلس، عدالتخواهی و توجه به اقشار آسیب پذیر است


قالیباف: رویکرد مجلس، عدالتخواهی و توجه به اقشار آسیب پذیر است

سبزوار- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه در پیامی به همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی در سبزوار گفت: رویکرد مجلس یازدهم پیشروی در مسیر عدالتخواهی و توجه به اقشار آسیب پذیر است.

محمدباقر قالیباف در این پیام افزود: نیکوکاری میوه شیرین درخت پرثمر رشد یافته از زلال فطرت آدمی است. نگاه توحیدی، هستی را یکپارچه و منسجم و در هم تنیده می‌بیند و برای انسان مسوول و وظیفه‌شناس و پرورش‌یافته در مکتب اهل بیت (ع)، میراث گران‌بهای ایثار و از خودگذشتگی، دغدغه‌مندی برای رفع نیاز انسان‌ها و تلاش برای تحول و تغییر جوامع انسانی را به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: اینک که دیار سربداران، دیار دلیران و شهر شهیدان نام‌آور میزبان جمعی ارزشمند از نیکوکاران پاکباز ملی و منطقه ای است، لازم می‌دانم ضمن ابراز ارادت به مردم خوب این خطه ولایتمدار که در طرح ارزشمند "هر محله یک قربانی" مورد لطف و عنایت رهبری معظم قرار گرفتند، از همه عزیزانی که با حضور در همایش "ایران، جغرافیای مهربانی" بار دیگر نیکوکاری و جوانمردی را تکریم و تشویق می‌کنند تشکر کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امید است رویکرد مجلس یازدهم برای پیشروی در مسیر عدالتخواهی و توجه به اقشار آسیب پذیر در حوزه قانونگذاری ضد تبعیض برای قوی کردن تک تک مردم ایران اسلامی و همچنین ساماندهی نهادهای حمایتی، مکمل و تسهیل‌گر فعالیت‌های مجاهدانه خیران از خودگذشته و مهربان سراسر کشور باشد.

وی افزود: از خداوند متعال برای تمامی عزیزان و نیکوکاران حاضر در این همایش به ‌ویژه مسوولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی که ابتکار این عمل خیر را بر عهده گرفتند، خیر و برکت و توفیق روزافزون مسئلت می‌کنم.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران جغرافیای مهربانی" نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین همایش ملی "ایران، جغرافیای مهربانی" در شهرستان سبزوار از صبح پنجشنبه به مدت سه روز آغاز شده و رادیو فرهنگ نیز این رویداد مهم را پوشش می‌دهد.

دکتر امین کوشکی افزود: هدف از برگزاری این همایش، معرفی و تکریم خیران و فعالان نیکوکار، ترویج و تقویت فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی و تبیین جایگاه گروه‌های جهادی در مهرورزی و محرومیت زدایی است.

وی ادامه داد: همچنین در برنامه دیگر این همایش ۲ تیم پزشکی متخصص جهادی کشور در سبزوار مستقر شده‌اند که در حوزه دندانپزشکی و جراحی فک و صورت علاوه بر معاینه رایگان خدمات درمانی را به اقشار کم درآمد ارائه می دهند.

دبیر کمیته اجرایی همایش "ایران، جغرافیای مهربانی" گفت: راه اندازی جهاد دانشگاهی در سبزوار، پیوستن دانشگاه حکیم سبزواری به دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و نشست علمی موسسات خیریه مردم نهاد این شهرستان با مسوولان خیریه کشور برخی از برنامه های این همایش است.

این همایش بخشی از آئین بزرگ ملی "ایران، جغرافیای مهربانی است" که از این پس به پیشنهاد رادیو فرهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شهرستان۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!