استاندار کرمان: دستورالعمل‌های کرونا در حوزه حمل و نقل رعایت شود


استاندار کرمان: دستورالعمل‌های کرونا در حوزه حمل و نقل رعایت شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه دستور العمل های کرونا در حوزه حمل و نقل به خوبی باید رعایت شود گفت: ادارات راهداری و حمل و نقل و شهرداری های استان در این زمینه سختگیرانه نظارت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: وضعیت کرونا در کشور و استان باثبات است، اما در شهرستان سیرجان و سه روستای شهرستان بافت وضعیت نارنجی و خوب نیست.

وی با اشاره به تردد زیاد خودروهای سنگین در مسیر شهرستان سیرجان تصریح کرد: برای عبور و توقف ماشین های سنگین باید محدودیت هایی اعمال شود تا شیوع کرونا کاهش پیدا کند.

استاندار کرمان اظهار داشت: چادر و کمپ اقامتی زدن در اماکن عمومی استان ممنوع است و دستورالعمل سفرهای نوروزی در سه سطح برنامه ریزی شده که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم اصناف استان کرمان در مقابله با کرونا در کشور ادامه داد: این رتبه برای رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی به دلیل همکاری اصناف بوده است، اما اگر جایی تشخیص دادیم که تجمع و بازاری، محل شیوع ویروس شده حتما همه فرمانداران اختیار اعمال محدودیت دارند.

زینی وند تاکید کرد: تدابیر فرمانداران نباید چارچوب مصوبات ستاد کرونا را بشکند و اختیارات محدود به فرمانداران داده ایم که باید برای ایام عید نوروز چاره اندیشی کنند.

وی گفت: دورکاری کارمندان را نمی توانیم لغو کنیم، اما ادارات باید طوری برنامه ریزی کنند تا در خدمت رسانی به مردم اختلال ایجاد نشود.

استاندار کرمان افزود: نمایشگاه ها و همایش های تخصصی باید طبق دستورالعمل ها برگزار شود و مسابقات و تمرین کشتی با هماهنگی تربیت بدنی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: به صورت ویژه به طرح شهید سلیمانی توجه خواهیم کرد و گزارشات طرح شهید سلیمانی هر هفته باید ارایه شود، زیرا این طرح در استان موفق بوده است.

پنج مبتلا به کرونای انگلیسی در حوزه علوم پزشکی کرمان شناسایی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به شواهد و علایم بالینی و مطابق رهگیری‌های انجام شده، ۱۰ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند که روز گذشته آزمایش آنها انجام شد و پنج نفرشان مبتلا به کرونای جهش یافته بودند.

حمید رضا رشیدی نژاد افزود: ویروس کرونای جدید در استان کرمان در گردش است که سرایت آن بیشتر از قبل و میزان مرگ و میر آن یک و نیم برابر از ویروس قبلی بیشتر و این یک هشداری برای عموم است و انتظار داریم که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتنی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در سیرجان مرگ و میر و بروز بیماری بیشتر است و باید فکر کنیم احتمال در گردش بودن ویروس جهش یافته انگلیسی در آنجا بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: باید احتمال دهیم ویروسی که به آن مبتلا می‌شویم، ویروس جهش یافته است بنابراین رفتارها باید تغییر پیدا کند و شیوه‌نامه‌هایک بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنیم.

وی ادامه داد: اگر سختگیری در شهرستان سیرجان صورت نمی گرفت اکنون وضعیت این شهر قرمز شده بود و قبل از وقوع حادثه باید اقدامات پیشگیری را انجام دهیم تا بروز و شدت بیماری کاهش پیدا کند.

رشیدی نژاد تاکید کرد: در نظارت‌ها شاهد شلوغی برخی از اماکن بویژه اغذیه فروشی‌ها، مجالس عمومی هستیم و اخطارهای شفاهی و کتبی را داده‌ایم، اگر چه دوست نداریم صنفی بسته شود ولی اگر وضعیت تغییر رنگ پیدا کند، براساس پروتکل‌ها مجبور به تعطیلی خواهیم شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول