امام جمعه همدان: بودجه فرهنگی برای رفع آسیب‌ها هزینه شود


امام جمعه همدان: بودجه فرهنگی برای رفع آسیب‌ها هزینه شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بودجه بخش فرهنگی باید با ایجاد یک هماهنگی بین نهادهای فعال این بخش و شورای فرهنگ عمومی با توجه به اولویت ها برای رفع آسیب‌های موجود در شهر هزینه شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز شنبه در جمع اعضای شورای شهر همدان تاکید کرد: اگر در مناطق کم برخوردار در برابر آسیب‌ها اقدامات لازم صورت نگیرد، این آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به مناطق دیگر شهر نیز سرایت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بودجه‌هایی که وارد شهرداری می‌شود متعلق به عموم شهر همدان است و باید از این بودجه برای رسیدگی و خدمت رسانی به مردم استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: عدالت، محور حاکمیت در اسلام است و مردم باید اجرای عدالت را در تمامی سطوح جامعه احساس کنند.

امام جمعه همدان با قدردانی از برخی اقدامات چند سال گذشته در توجه به مناطق مختلف توسط مدیریت شهری همدان، اظهار داشت: در حاکمیت اسلامی، اصلی به نام عدالت وجود دارد که باید تمام برنامه ریزی‌ها و ساختارها را با آن مفهوم بسنجیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با اشاره به طرح جامع شهری همدان، اظهار داشت: چندین جلسه با دعوت از کارشناسان در حوزه مسائل شهری و با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده و اشکالات موجود نیز به وزارت خانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری باید مانع از سوء استفاده در آینده شود، افزود: در طرح توسعه شهر همدان اگر به سمت شمال شرقی حرکت کنیم می توان مانع از زمین خواری و یا کوه خواری احتمالی در مناطق دیگر همدان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به طرح ساخت بیمارستان در اطراف حیدره همدان، یادآور شد: به جای تمرکز بر یک منطقه از شهر، می‌توان بیمارستانی را در محدوده غرب همدان همچون بلوار آیت الله آقا نجفی و بلوار ارتش، احداث کرد تا علاوه بر پوشش آن منطقه سایر هم استانی های دیگر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: ساخت یک بیمارستان در منطقه توریستی نیازمند برنامه ریزی دقیق و توجه به مسائل مربوط به آینده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت