قطع غیرمجاز 24 تن چوب درختان جنگلی در کلیبر


قطع غیرمجاز 24 تن چوب درختان جنگلی در کلیبر

تبریز- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر گفت: طی سال 98 و 11 ماه امسال 24 تن قطعات چوب درختان جنگلی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سخاوت آبهشت روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار بخش قابل‌توجهی از جنگل‌های استان آذربایجان شرقی در این شهرستان اظهار کرد: وجود مناطق جنگلی در بسیاری از نقاط شهرستان کلیبر باعث ایجاد طمع در میان قاچاقچیان محصولات جنگلی شده است و افراد سودجو با قطع اشجار جنگلی موجب تخریب‌های غیرقابل جبرانی در عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شوند.
وی گفت: با توجه به وسعت زیاد و کوهستانی بودن اکثر مناطق شهرستان، افزایش نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلیبر ضروری است .

وی اظهار کرد: نیروهای منابع طبیعی کلیبر با انجام گشت‌های پیاپی و شبانه‌روزی و همچنین همکاری و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با اهالی روستا درصدد جلوگیری از قطع غیرمجاز اشجار هستند.

آبهشت اعلام کرد: بیشتر تخلفات زیست محیطی و قطع غیرمجاز درختان در نیمه شب صورت می گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلیبر از دوستداران و همیاران طبیعت خواست هرگونه موارد تخلف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به اداره‌ منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گزارش داده یا با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع) تماس بگیرند.

شهرستان ۸۰ هزار نفری کلیبر در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده و بخش مهمی از جنگل های ارسباران در محدوده استحفاظی آن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403