تصادفات فوتی در خراسان جنوبی 27 درصد کاهش یافت


تصادفات فوتی در خراسان جنوبی 27 درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در 11 ماه گذشته با توجه به محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا و اقدامات دستگاه‌های عضو کمیسیون حمل و نقل جاده‌ای، تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد در استان کاهش یافت.

سرهنگ علیرضا رضایی روز شنبه در ششمین نشست کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی افزود: ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای در استان از ساعت هشت تا ۲۰ اتفاق می‌افتد چراکه بیشترین ترددها نیز در این ۱۲ ساعت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات جاده‌ای مربوط به انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است اظهار داشت: بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند اما در مابقی موارد هم تصادف زیاد داریم به ویژه کامیون کشنده که ۱۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای در محدوده پلیس راه بیرجند به ویژه راه‌های روستایی رخ داده است گفت: همچنین ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس از جمله قاین، دیهوک، طبس و نهبندان این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی با اشاره به تصادفات ناشی از برخورد با احشام در استان تاکید کرد: برخورد با احشام به ویژه شتر را در برخی جاده‌های استان شاهد هستیم که تاکید داریم با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال و احتمال افزایش مسافرت‌ها، جهاد کشاورزی در این خصوص چاره‌اندیشی کند.

سرهنگ رضایی سرعت زیاد را عامل اصلی شدت حوادث رانندگی در استان دانست و گفت: فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها بسیار مهم است اما باز هم درخواست داریم با توجه به بیابانی و کویری بودن استان که مسافت‌های بین شهری نیز زیاد است حتما در زمینه سرعت اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد ترددهای جاده‌ای در استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که طرح‌های‌ کنترل وسایل نقلیه باربری و مسافری در استان باید بیشتر اجرا شود.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات زیادی به منظور فرهنگ سازی در زمینه پیام‌های ترافیکی در جاده‌ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس، با آموزش و پرورش استان تفاهم نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که از طریق شبکه شاد آموزش فرهنگ ترافیکی برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

سرهنگ رضایی عنوان کرد: امسال علیرغم کاهش تصادفات جاده‌ای اما تصادفات سنگین و دردناکی در برخی جاده‌های استان رخ داد که از مهمترین آنها می‌توان به تصادف کامیون با اتوبوس‌ مسافربری در محور سربیشه اشاره کرد.

وی یادآور شد: درخواست داریم دهیاران حتی شهرداری‌ها (هرچند جزو وظایف‌شان نیست) در صورتی‌ که در برخی جاده‌های روستایی تصادفی رخ می‌دهد از امکانات و تجهیزات خود در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار دهند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی و فعال شدن سامانه سپهتن پاسگاه پلیس راه سربیشه - ماهیرود شد و گفت: این موضوع سبب شده اتوبوس‌ها در سربیشه کنترل نمی‌شود که درخواست داریم دستور ویژه‌ای در این خصوص صادر و سامانه فعال شود.

وی بیان کرد: لاین عبوری از میدان فرودگاه تا روستای دستگرد حاشیه شهر بیرجند باید افزایش یابد چون تردد در این مسیر زیاد است و سبب بروز اتفاق و حوادث ناگواری می‌شود.

این نشست به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در محل استانداری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور