ثبت رکورد بیشترین گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی


ثبت رکورد بیشترین گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - 558 روستای خراسان جنوبی در مدت یک سال گازرسانی شد که بنابر اعلام شرکت گاز استان یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: این شرکت موفق به کسب رکورد گازرسانی به ۵۵۸ روستا در یک سال شده که این حجم گازرسانی روستایی بین شرکت‌های گاز استانی بی‌سابقه است.

سید محمود هاشمی روز شنبه در تشریح فعالیت‌های شرکت گاز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با تلاش و همت تمامی کارکنان، موفق شدیم طی سالیان اخیر افتخارات گسترده‌ای را در کارنامه خدمت‌رسانی شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت کنیم و ثبت این افتخارات مرهون تلاش کارکنانی است که خدمت‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: ابتدای امسال بالاترین تعهد گازرسانی بین شرکت‌های گاز استانی به تعداد ۴۰۰ روستا به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد که روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر کارکنان بر این تعداد هم فائق آمد و در نتیجه گازرسانی به ۵۵۸ روستا طی یک سال در کارنامه شرکت گاز استان ثبت شد که طی فعالیت ۶۰ ساله شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: طی سه سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای در گازرسانی روستایی این استان شکل گرفته است به طوری که تا ابتدای سال ۱۳۹۷ فقط ۲۹۳ روستای خراسان جنوبی با ۴۶ درصد جمعیت پوشش روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بودند، به همین دلیل این استان یکی از چهار استان کم‌برخوردار در حوزه گازرسانی در کشور محسوب می‌شد.

وی گفت: با تلاش جهادی کارکنان شرکت گاز استان و حمایت کامل شرکت ملی گاز ایران که دستاورد این همکاری، گازرسانی به یک هزار و ۲۰ روستا طی سه سال اخیر بود، در حال حاضر تعداد روستاهای گازدار استان به یک هزار و ۳۱۳ روستا و جمعیت زیر پوشش روستایی به ۹۴ درصد افزایش یافته که بالاتر از میانگین کشوری است.

هاشمی افزود: گازرسانی به یک هزار و ۲۰ روستا طی سه سال نیز یک رکورد قابل توجه در سطح شرکت ملی گاز ایران در حوزه گازرسانی به روستاها است.

رشد ۱۰ برابری گازرسانی به صنایع

وی درباره گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان هم گفت: خوشبختانه با توجه به بستر مناسب ایجاد شده برای گازرسانی به واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز خراسان جنوبی با گازرسانی به ۹۱۰ واحد صنعتی و تولیدی مشمول این مصوبه، حائز کسب رتبه نخست از لحاظ تعداد صنایع وفق مصوبه در بین شرکت‌های گاز استانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه گازرسانی به صنایع توانسته‌ایم راه ۱۰ ساله را در کمتر از ۲ سال طی کنیم.

وی افزود: تا ابتدای سال ۹۷ و گذشت ۱۱ سال از فعالیت شرکت گاز خراسان جنوبی، تعداد واحدهای صنعتی گازدار استان ۵۰۸ واحد بود که با گازرسانی به ۹۳۲ واحد صنعتی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، این تعداد در ابتدای سال ۹۹ به یک هزار و ۴۴۰ واحد صنعتی گازدار رسید.

هاشمی گفت: در واقع طی ۲ سال گذشته سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان نسبت به میانگین سنوات قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: امسال نیز ۲۶۰ واحد صنعتی و تولیدی باقیمانده استان خراسان جنوبی به شبگه گاز متصل خواهند شد و منتظر احداث واحدهای صنعتی جدید و گازرسانی به این واحدها هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با وجود محدودیت‌های نقدینگی و شرایط اقتصادی کشور، شتاب گازرسانی در این استان به‌ صورت قابل توجهی در سال‌های اخیر افزایش یافته که نشانگر تلاش جدی کارکنان مجموعه شرکت گاز خراسان جنوبی و عزم راسخ همکاران برای خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها و حمایت کم‌نظیر شرکت ملی گاز ایران است.

وی گفت: همچنین شرکت گاز خراسان جنوبی رکورددار پروژه‌های استان در دهه فجر امسال بوده است و همزمان با دهه فجر ۹۹ در خراسان جنوبی ۸۵۳ پروژه گازرسانی با هزینه اجرایی ۶۲۱ میلیارد تومان افتتاح و ۳۹۰ پروژه گازرسانی با پیش بینی اعتبار ۳۴۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

هاشمی اظهار داشت: شرکت گاز خراسان جنوبی با یک هزار و ۲۴۳ پروژه در صدر جدول پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در دهه فجر امسال قرار گرفت و پس از آن شرکت توزیع نیروی برق استان با ۳۰۳ پروژه در رتبه دوم بود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک