استاندار: پیشگیری از شیوع کرونا درخراسان رضوی با همکاری مردم میسر است


استاندار: پیشگیری از شیوع کرونا درخراسان رضوی با همکاری مردم میسر است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: این استان در زمره چند استان کشور است که از نظر شیوع کرونا شرایط مطلوب و پایدار دارد، اما پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته آن و کرونای انگلیسی نیازمند همکاری و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

محمد صادق معتمدیان روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: هفته گذشته ۶ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان شناسایی شد که نگرانی‌های بسیار بابت انتشار این ویروس که خطر سرایت و همه‌گیری زیاد دارد، ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: سرعت زیاد انتقال ویروس و درگیر کردن گروههای سنی پایین‌تر از ویژگیهای نوع جهش یافته ویروس کرونا و کرونای انگلیسی است، بنابراین از مردم تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته و به طور جدی‌تر رعایت کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته‌های اخیر در استان گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به طور میانگین حدود ۷۰ درصد است و برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونای انگلیسی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین افراد جامعه افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان کاهش چشمگیر یافته است و این امر نتیجه تلاش تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران کنترل کرونا در استان و مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.
معتمدیان ادامه داد: حفظ شرایط موجود با همکاری مردم میسر است، لذا با توجه به شیوع کرونای انگلیسی رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی و محافل خانوادگی و همچنین محدود کردن بازارهای عیدانه مورد تاکید است.
وی بر کنترل، نظارت و آگاه‌سازی مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طریق اطلاع‌رسانی و تولید برنامه‌های خبری و آموزشی مختلف از سوی رسانه‌های جمعی تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۵۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۵۳۱ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۸۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۸۹ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۸۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۹ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۹۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۲۳ هزار و ۸۲ قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل