یک هزار و 200 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند


یک هزار و 200 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون یک هزار و 200 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون ۹۰۰ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ۳۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبتهای ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

وی به افزایش ۶۰ درصدی بیماریابی در خوزستان اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته تعداد تست‌های انجام شده کرونا در خوزستان بیشتر شد و این موضوع به بیماریابی ما کمک دوچندانی کرد و باعث افزایش موارد بستری شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شهرستان‌های شرقی و شمالی خوزستان شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا هستیم لذا از مردم این مناطق خواهش می‌کنم که تردد درون شهری را کمتر، و از تجمع‌های خانوادگی و دورهمی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه یک چهارم بیمارانی که به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه می‌کنند در خانواده های خود به این بیماری مبتلا شده‌اند افزود: در روزهای اخیر بیمارانی داشتیم که تنها ضعف و بی حالی در آنها نمایان بود اما پس از یکی، ۲ روز تنگی نفس و سرفه به سراغ آنها آمد لذا کوچکترین نشانه تغییر در افراد، از نظر ما کرونا است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

ابول نژادیان گفت: اگر ما بخواهیم آهنگ بیماری را کمتر کنیم نیاز به مداخله جدی‌تری داریم و باید حلقه محدودیت‌ها را تنگ تر کنیم، و مردم نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

اختصاص سه هزار و ۵۰۰ واکسن در مرحله دوم به خوزستان

وی با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون در خوزستان از امروز شنبه آغاز شده گفت:در این مرحله سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به خوزستان اختصاص یافته،که حدود ۵۰۰ دوز از آنها به جانبازان، و بقیه به کادر درمانی که در اورژانس‌ها و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند تزریق خواهد شد.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا