نخستین آزمایشگاه مولکولی شمال اصفهان در کاشان بهره‌برداری شد


نخستین آزمایشگاه مولکولی شمال اصفهان در کاشان بهره‌برداری شد

کاشان - ایرنا - نخستین آزمایشگاه مولکولی منطقه شمال اصفهان روز شنبه در آیینی به صورت وبینار در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این آیین گفت: ساختمان این آزمایشگاه با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون تومانی علی پهلوان‌زاده، سیدعباس سید مظفری و زنده یاد حاج عباس پهلوان‌زاده بنا شده است.

سیدعلیرضا مروجی افزود: اکنون ۱۵ دستگاه تخصصی آزمایشگاهی در آزمایشگاه مولکولی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان فعال است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری آزمایشگاه مولکولی دیگر نیاز به ارسال نمونه آزمایش‌ها به مرکز استان نیست، تصریح کرد: تشخیص سریع، کاهش هزینه و زمان از جمله مزیت‌های بهره‌برداری لز این آزمایشگاه در منطقه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ظرفیت و منابع حوزه سلامت محدود است، اظهار داشت: دولت‌ها هر قدر هم که در حوزه تامین منابع مالی توانمند باشند، باز هم نیازمند ظرفیت‌های دیگر برای کمک در حوزه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه کاشان بیشترین انجمن‌های خیران و سازمان‌های مردم نهاد را در حوزه سلامت دارد، تصریح کرد: این انجمن‌ها فرصتی برای افراد دارای توانمندی مالی برای کمک به حوزه سلامت را فراهم می‌کنند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان نیز در این آیین از زحمت‌های خیران سلامت قدردانی کرد و گفت: خیران نیکوکار از گذشته به خصوص در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بودند.

ابوالفضل شجاعی، انجام آزمایش‌های تشخیص سریع برای کرونا را یکی از مزیت‌های بهره‌برداری این آزمایشگاه بیان کرد و افزود: تشخیص بیماری‌های دیگر از جمله سل و ارایه جواب سریع و به موقع در یک روز از دیگر فایده‌های بهره‌برداری آزمایشگاه مولکولی در منطقه کاشان است.

در آیین افتتاح آزمایشگاه مولکولی مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی جمعی از مسوولان دانشگاه و خیران سلامت حضور داشتند.

بیمارستان شهید بهشتی کاشان سال ۱۳۸۰ با استناد به تبصره ۱۰ قانون بودجه، خارج از سطح‌بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی تشخیص داده شد و در چارچوب سطح‌بندی خدمات درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و اکنون دارای افزون بر ۷۰۰ تخت و از جمله ۴۰ تخت ویژه است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید