استاندار کرمان راهبردهای برنامه ریزی سال آینده را اعلام کرد


استاندار کرمان راهبردهای برنامه ریزی سال آینده را اعلام کرد

استاندار کرمان گفت: در اشتغال بخش خدمات حدود 11 درصد از استان های همجوار عقب هستیم و کرمان در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به شدت از استان های اطراف عقب افتاده است و این موارد را به عنوان یکی از راهبردهای برنامه ریزی در سال آینده باید برجسته کنیم.

دکتر"علی زینی وند" شامگاه 9 اسفندماه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: در بحث فروش املاک مازاد، از میانگین کشوری عقب نبودیم و این کار ساز و کار و سختی های خود را دارد و پیش بینی بودجه بالا بوده و استان ها به آن نائل نشده اند و در استان کرمان کمیته مربوطه کم کاری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه عملیاتی در شورای توسعه و برنامه ریزی برای منظومه های روستائی و سند آمایش تعریف شود، افزود: متاسفانه در تصویب اسناد و رها کردن آنها ذهنیت خوبی در کشور نداریم. اسناد خوب تدوین می شود اما رها می شوند با تغییر دولت ها و مدیران، اسناد اثری در حوزه هدفگذاری خود نگذاشته اند.

زینی وند تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در شورای توسعه و برنامه ریزی مور توجه جدی باشد، توازن بخشی به حوزه ها و مناطق توسعه ای است؛ به عنوان مثال حوزه معدن در استان کرمان نسبت به کشور رشد خوبی داشته و صنایع معدنی ما نیز بنا به ضرورت این حوزه رشد کرده اما بخش های دیگر مغفول مانده و در تولید کالاهای استراتژیک که اکنون در کشور کمیاب است و استان کرمان در این زمینه نیاز دارد مثل لاستیک خودروهای سنگین عقب هستیم.

استاندار کرمان گفت: این موارد نیاز کشور است و باید برنامه ریزی شود و توازن بخشی و تعادل بخشی در راستای توسعه است و باید دانشگاه ها این گفتمان را تولید کنند.

وی افزود: موضوع دیگیر بحث آب است که باید روی آن کار شود. اکنون ذهنیت ما روی انتقال آب است در حالی که مدیریت منابع موجود بیش از انتقال آب می تواند کارآیی داشته باشد.

زینی وند با اشاره به اینکه باید سهم خدمات در اقتصاد استان را به اندازه استان های همجوار برسانیم، افزود: در اشتغال بخش خدمات حدود 11 درصد از استان های همجوار عقب هستیم و کرمان در شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به شدت از استان های اطراف عقب افتاده است و این موارد را به عنوان یکی از راهبردهای برنامه ریزی در سال آینده باید برجسته کنیم و تا گفتمان ایجاد نشود و مطالبه ها طرح نشود، تشویق نمی شویم.

وی بیان کرد: استان کرمان توازن نامتعادل دارد و اگر نجنبیم برخی از صنایع بزرگ و معادن تا 18 سال آینده به لحاظ فنی و ذخایر بلاموضوع می شوند.

استاندار کرمان گفت: موارد مطرح شده باید به عنوان برنامه مدون برای سال آینده در دستور کار قرار بگیرد و دستگاه ها، بخشی از منابع، تسهیلات و ... به این بخش سوق داده شود و باید بخش برنامه ریزی برای توسعه متوازن را در شورای برنامه ریزی برجسته کنیم.

به گزارش ایسنا، "جعفر رودری" رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت بودجه امسال اظهار کرد: در بحث اعتبارات تملک دارایی تاکنون 870 میلیارد تومان معادل 46.4 درصد تخصیص داده شده که سرجمع اعتبارات استانی، نفت، ردیف ها و توازن ملی است و از این مبلغ 345 میلیارد تومان نقد و مابقی اسناد است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 83 درصد منابع نقدی جذب شده، افزود: در زمینه تبادل موافقتنامه، دستگاه های اجرائی طی یک ماه گذشته اقدامات خوبی انجام داده اند و مهلت موافقتنامه اعتبارات هزینه ای تا پایان فروردین ماه و برای تملک دارائی تا پایان تیرماه 1400 تمدید شد اما با توجه به اینکه بعد از سال امکان اصلاح موافقتنامه وجود ندارد، درخواست داریم دستگاه ها در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

رودری تصریح کرد: در موضوع فروش املاک مازاد، استان کرمان تاکنون 37 میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403