وظیفه رسانه انعکاس واقعیات جامعه و تحلیل آن است


وظیفه رسانه انعکاس واقعیات جامعه و تحلیل آن است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: کار رسانه انعکاس واقعیات جامعه و تحلیل آن است و دومین وظیفه یعنی تحلیل، فرع بر وظیفه است و این وظایف کاریست که انبیاء نیز به خوبی انجام داده‌اند.

سیدمجتبی حسینی‌یمین عصر شنبه 9 اسفندماه در مراسم سخنرانی و ذکر مصیبت به مناسبت سال‌روز رحلت حضرت زینب کبری(س) که به همت هیئت زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) برگزار شد، بیان کرد: نخستین و مهمترین شرط مبلغ بودن، داعی یا مبلغ است که باید واقعه را درست معرفی کند.

وی با بیان اینکه مهمترین و نخستین شرط یک رسانه این است که صادق باشد و در فضای تبلیغ دینی تفاوت بین صداقت و کذب اهمیت دارد، اظهار کرد: یکی از معنای دروغ خلاف واقع است.

حسینی‌یمین ادامه داد: معمولا نخستین چیزی که از دروغ به ذهن انسان می‌رسد این است که خلاف واقع، دروغ است اما لزوما خلاف واقع و خلاف اعتقاد یک فرد دروغ نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دو نوع کذب داریم، مطرح کرد: کذب منطقی و کذب اخلاقی دو نوع کذب هستند بنابراین انسانی که مخالف با اعتقاد خود صحبت می‌کند، دروغ می‌گوید.

وی با بیان اینکه در دروغ گفتن، دروغ منطقی کافی نیست و دروغ اخلاقی هم لازم است، گفت: متأسفانه گاهی اوقات در جامعه و همین‌طور رسانه‌ها دروغ را مکانیزه می‌کنیم.

حسینی‌یمین با بیان اینکه در بحث دروغ‌گویی مباحثی مانند لباس دروغ، لحن دروغ و گزارش دروغ نیز وجود دارد، اظهار کرد: منظور از لحن دروغ، دروغی است که در لحن وجود دارد و گزارش دروغ نیز در فضای کارمندی به وفور دیده می‌شود و معمولا گزارش‌ها بسیار پُر و پیمان‌تر از اصل ماجرا هستند.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی پُر از دروغ است، درباره تفاوت بین دروغ و نفاق، گفت: نفاق دروغ اعتقادی است و به عبارت دیگر در فضای اعتقادی اتفاق می‌افتد، منافق پیغمبر(ص) را قبول ندارد اما می‌گوید قبول دارم.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه دروغ اگر اعتقادی باشد نفاق است و این بدترین نوع دروغ است، بیان کرد: لزومی نیست انسان هر راستی را بگوید و نگفتن هم دروغ نیست بنابراین باید در بحث دروغ‌گویی توجه داشته باشیم که هیچ‌گاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند همچنین دروغ در رسانه‌ها باعث شده مردم به آن‌ها اطمینان نکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل