طرح جامع پدافند غیرعامل، شناسنامه راهبردی برای استان‌ها است


طرح جامع پدافند غیرعامل، شناسنامه راهبردی برای استان‌ها است

یزد _ ایرنا _معاون امور استان‌های پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل، شناسنامه‌ای راهبردی برای استان‌ها است و می‌تواند بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی را رفع کند.

به گزارش ایرنا سردار مهدی رحیمی عصر شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان یزد افزود: در اجرای طرح جامع پدافند استان یزد ۹ برنامه برای سال ۱۴۰۰ مشخص شده است که باید اجرایی شوند.

وی اظهار داشت: عمده این برنامه ها در بخش های انرژی و آب و همچنین در حوزه بهداشت و درمان، صنعت و معدن و کشاورزی است.

سردار رحیمی ادامه داد: پدافند غیرعامل یکی از اصلی ترین مواردی است که به فرمایش مقام معظم رهبری برای یک مقطع خاص نیست بلکه یک فعالیت همیشگی و مستمر است.

وی افزود: در پدافند غیرعامل در حفظ جان و کاهش تلفات و در کاهش آسیب پذیری و پایداری سازی در برابر تهدیدات و همچنین در بخش سایبری نیز در حفظ زیر ساخت و تداوم کارکرد تلاش می‌شود.

سردار رحیمی تصریح کرد:خوشبختانه در استان یزد صمیمت و تلاش باعث شده که دیار دارالعباده یزد همواره در زمینه های مختلف سرآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد ۴ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این نشان از پای کار بودن مردمان این خطه است و یکی از استانهای پیشتاز است.

استاندار یزد هم در این نشست گفت: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در استان انجام شده و طرح های زیادی هم اجرا و در دست اقدام است که همه این طرحها پیوست پدافند غیر عامل دارند.

محمدعلی طالبی افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی در سطح جامعه و ارائه آموزش عمومی مردم در این حوزه استان یزد سرآمد کشور باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری یزد هم گفت:استفاده از پدافند غیر عامل راهکار مناسبی برای جلوگیری از خطرات احتمالی است و در استان در این زمینه فعالیت‌های انجام داده است.

محمدصادق طهماسبی افزود: یزد با حمایت استاندار و با توجه به اقدامات انجام شده در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به عنوان استان برتر معرفی شد.

در این نشست از مدیران دستگاه‌های برتر استان یزد در حوزه پدافند غیرعامل تجلیل و از طرح جامع پدافند غیرعامل استان یزد رونمایی شد.

سردار رحیمی در سفر یکروزه خود از یک نیروگاه خورشیدی، فرودگاه آموزشی و صنایع هواپیما سازی مهریز و تعدادی طرح های پدافند غیرعامل استان یزد بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !