مجوز مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی هرمزگان صادر شد


مجوز مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: مجوز قطعی راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جهاد دانشگاهی این استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

محمد دل پسند روز شنبه اظهار داشت: با صدور مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی جهاددانشگاهی هرمزگان تمام دوره های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی از سطح دستیار تا دوره های تخصصی پزشکی توسط این مرکز در هرمزگان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز یک فضای آموزشی است که به منظور آموزش مهارت‌های علمی، عملی و بالینی با استفاده از لوازم کمک آموزشی، امکانات و تجهیزات لازم دایر شده است.

دل پسند افزود: دوره‌های آموزشی در این مرکز بر مبنای استانداردها و قوانین آموزشی مرکز ملی آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی برگزار و منجر به کسب یا ارتقاء مهارت حرفه‌ای مهارت‌آموز و همچنین سبب افزایش توانمندی شغلی فرد در حوزه پزشکی از طریق افزایش مهارت‌های مرتبط با حرفه می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان در تشریح ماهیت آموزش های مهارتی و حرفه ای گفت: آموزش مهارتی و حرفه ای آموزشی است که منجر به ارتقاء دانش کار، ایجاد مهارت، افزایش بهره وری، به هنگام شدن و ارتقای معلومات و تجارب شاغلان، رشد استعدادهای بارز و به فعلیت رسیدن استعدادهای نهفته برای مشاغل و حرفه های گوناگون شود تا توانایی افراد را برای انجام دادن کاری که به ایشان محول می‌شود به سطح مطلوب برساند.

وی همچنین به اهداف آموزش های مهارتی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: ارتقا شاخص های کمی و کیفی آموزش های حرفه ای، فراهم سازی زیربنای مناسب به منظور به کار گیری توان مهارت آموزان دوره های نظری در حل مسائل مهارتی، زمینه سازی مناسب برای ایجاد و انتقال تکنولوژی های نوین از اهداف آموزش های مهارتی و حرفه ای در این مرکز است.

بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تنها مرکز دارای مجوز و مورد تایید برای برگزاری دوره‌های مهارتی پزشکی، مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای است و جهاد دانشگاهی به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزشی مهارتی دانشگاهی در استان دارنده هر دو مجوز رسمی وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی به ویژه پزشکی در استان هرمزگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی