آغاز پویش «برای پدرم» جهت جذب حامی 1110یتیم در هرمزگان


آغاز پویش «برای پدرم» جهت جذب حامی 1110یتیم در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- پویش «برای پدرم» به‌منظور جذب حامی برای حمایت هزار و 110 یتیم در هرمزگان با مشارکت نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب و دانشگاه‌های استان آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان شامگاه شنبه در حاشیه آغاز این پویش گفت: این پویش تا ۲۱ رمضان هم زمان با شب شهادت حضرت علی (ع) ادامه دارد.
علی الهیاری افزود: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ یتیم در هرمزگان تحت حمایت کمیته امداد هستند که امیدواریم به برکت ماه مبارک رجب و با اجرای این پویش، فرهنگ حمایت از ایتام که امری انسانی، الهی و اعتقادی است، بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.
وی بیان داشت: همه دانشگاهیان و افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ در این پویش شرکت نمایند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر ۳۹ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در طرح‌های اشتغال از مشاغل خرد تا کارگاه تولیدی و کارفرمایی در سطح استان در حال فعالیت هستند و این خانواده‌ها نقش خوبی در تولید ایفا می‌نمایند.
الهیاری همچنین به موضوع فقر اشاره کرد و اظهارداشت: فقر، بیماری است که مانع توسعه جامعه می‌شود و از سوی دیگر ما در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که نتیجه آن تولید فقر می‌باشد.
وی افزود: شرط اینکه بازنده نباشیم مواسات و همدلی می‌باشد که رهبر معظم انقلاب نیز بر اهمیت آن تاکید داشتند.
این مسوول، مشارکت مردم در کنار کمک‌های دولت و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های نیازمند را ۲ نسخه شفا بخش رفع فقر جامعه دانست و گفت: برنامه‌های کمیته امداد در واقع یک نوع ایجاد مشارکت مردمی در فرآیند فقرزدایی است و این مدل کمیته امداد که هم به‌عنوان مسکن و هم به‌عنوان درمان فقر است نتیجه نهایی آن توانمندسازی نیازمندان می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس نیز در خصوص این پویش گفت: این حرکت در مجموعه دانشگاهیان یک حرکت مبارک و ارزشمند است که امیدواریم با حفظ عزت و آبروی خانواده‌های ایتام، بخشی از آلام، مشکلات و گرفتاری این قشر مرتفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده با اشاره به این مطلب که ایتام در این روزهای سخت نیازمند توجه و مهربانی همنوعان هستند، افزود: امروز شاهدیم که دانشگاهیان از روی مهر و محبت و درک وضعیت اقتصادی به حمایت از اقشار نیازمند به‌ویژه ایتام آمده‌اند که جای قدردانی دارد.
حجت‌الاسلام سید عباس تقوی، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: حمایت دانشگاهیان، اساتید و مسوولان از یک هزار و ۱۱۰ یتیم در قالب پویش «برای پدرم» در استان آغاز همکاری مشترک دانشگاه و کمیته امداد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی می‌باشد و هر کدام به اندازه سهم خود در این امر خداپسندانه مشارکت خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب