پیش‌نگری لازمه مقابله با شیوع ویروس کروناست


پیش‌نگری لازمه مقابله با شیوع ویروس کروناست

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در موضوع ویروس کرونا پیش‌نگری مقدم بر پیشگیری و آن نیز مقدم بر درمان است زیرا اگر موج این ویروس به استان برسد شرایط بهداشت و درمان خوب نخواهد بود.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهارداشت: رعایت پروتکل‌ بهداشتی، فاصله‌گذاری صحیح اجتماعی و دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس امری ضروری در سیستان و بلوچستان بوده که در تمامی مکان‌ها باید رعایت شود.
وی باشاره به اینکه تقابل دوگانه دینی و معیشتی در موضوع ویروس کرونا مثلا اینکه بازار را گهگاهی می‌بندیم یا موضوعات مذهبی را رها می‌کنیم چیز خوبی نیست افزود: در حوزه نماز جمعه مساجد سیستان و بلوچستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و باید فاصله‌گذاری اجتماعی دراین مکان‌ها بخوبی رعایت شود.

‌استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عادی‌انگاری و برخورد سهل انگارانه با ویروس کرونا بویژه در شرایط کنونی سیستان و بلوچستان بسیار خطرناک است بر کنترل بیشتر مرزها تاکید کرد و ادامه داد: تردد از مرزهای پاکستان و افغانستان به ایران تقریباً براساس آمار رسمی در ریمدان، پیشین، جالق، کوهک، میرجاوه، میلک و گمشاد بیش از یک هزار کامیون با ۲ هزار جمعیت است که با این حجم از تردد در بازارچه‌ها کنترل خوب انجام نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه مکان‌هایی که طرح رزاق اجرا می‌شود تقریباً در مجموعه رفت و برگشت ۶ گذر مرزی رسمی وجود دارد خاطرنشان کرد: ۶ هزار نفر معمولاً از این گذرها تردد می‌کنند که در این مکان‌ها نیز کنترل لازم از نظر ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

موهبتی با اشاره به اینکه در نقاط دیگری از مرزهای سیستان و بلوچستان امکان کنترل ویروس کرونا نیست تصریح کرد: در گلوگاه‌های منتهی به مرز باید کنترل‌های لازم انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه