169 میلیارد تومان طرح عمرانی و فرهنگی در سمیرم به بهره‌برداری رسید


169 میلیارد تومان طرح عمرانی و فرهنگی در سمیرم به بهره‌برداری رسید

اصفهان- ایرنا- طرح‌های متعدد کشاورزی، ورزشی، عمرانی و مخابراتی به ارزش 169 میلیارد تومان، روز شنبه با حضور استاندار اصفهان در سفر به سمیرم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در آیین افتتاح بزرگترین کارگاه بسته‌بندی، سردخانه و سورتینگ سیب درختی استان در این شهرستان گفت: امروز مردم دنیا به بسته‌بندی شکیل و مناسب توجه دارند و راه اندازی چنین مجموعه بزرگی در همین راستاست.

به گفته عباس رضایی، این سردخانه ۱۴ هزار تُنی بخش زیادی از سیب‌های مرغوب سمیرم را نگهداری و به بازارهای اروپایی و آسیایی عرضه خواهد کرد.

استاندار اصفهان در ادامه، سالن ورزشی فرهنگ آموزش و پرورش سمیرم را نیز افتتاح کرد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم هنگام افتتاح این سالن اظهار داشت: حدود ۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه هزینه شده است.

محمد نادری سمیرمی خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل سالن فرهنگ در زمینی هزار متری و سازه‌ای به وسعت ۸۰۰ مترمربع، بیش از سه سال زمان بُرده است.

وی تصریح کرد: جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان سمیرمی نیازمند یک مجموعه بزرگ ورزشی بود که افتتاح این سالن نویدبخش شور و نشاط مضاعف در بین این قشر فرهیخته و انسانساز است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان علاوه بر این سالن، ۶ طرح آموزشی و ورزشی بزرگ دیگر نیز در این شهرستان در دست احداث و تکمیل دارد.

به گفته نادری سمیرمی، سالن ورزشی شهدای فرهنگی در بخش پادنا، آموزشگاه شهید موسوی روستای گنجگان و هنرستان نظری شهر سمیرم، سه طرح در حال تکمیل در این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: نمازخانه هنرستان آیت‌الله کاشانی سمیرم، مدرسه توحید روستای ضرغام‌آباد و آموزشگاه‌های آزادی و شهدای روستای اسلام‌آباد که از سال ۹۶ کلنگ زنی شده بودند، نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم ابراز امیدواری کرد؛ با از بین رفتن ویروس کرونا و بهتر شدن شرایط، آموزش‌های حضوری در مدارس و واحدهای آموزشی از سر گرفته شود.

حضور در بیمارستان سیدالشهدا و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار بالغ بر۲۲ میلیارد ریال و همچنین افتتاح دستگاه تصویربرداری سی‌تی اسکن با اعتبار ۴۴ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال از دیگر افتتاحیه‌های امروز بود که با حضور استاندار اصفهان انجام شد.

احداث و تجهیز پانسیون ۶ واحدی پزشکان متخصص با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، افتتاح مدارس خیرساز در روستاها، آغاز بکار دکل مخابراتی ۳۰ میلیارد تومانی و افتتاح منبع ذخیره آب بتُنی با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب و اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز با حضور مقامات است به بهره برداری رسید.

استاندار اصفهان به همران شماری از مدیران کل استان، صبح امروز بعد از حضور در گلستان شهدای شهر سمیرم بلافاصله عازم مناطق زلزله‌زده بخش پادنای بزرگ سمیرم شد و از نزدیک با زلزله زدگان دیدار و از خانه ها و اماکن آسیب دیده و تخریبی دیدن کرد.

این سومین سفر کاری عباس رضایی به این خطه کوهستانی و سردسیر است؛ نخستین سفر وی، فروردین سال گذشته بعد از وقوع سیلاب در این شهرستان صورت گرفت.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز