کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی شهرک شهید رجایی مشهد جبران می‌شود


کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی شهرک شهید رجایی مشهد جبران می‌شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری، برنامه ریزی لازم برای اصلاح زیرساختهای شهری اعم از حوزه زیربنایی و روبنایی و توانمندسازی ساکنین شهرک شهید رجایی در حاشیه مشهد انجام گرفته و کمبود امکانات و خدمات آن برطرف می‌شود.

محمدصادق معتمدیان شنبه شب در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حاشیه شهر مشهد افزود: ۱۲۲ هزار و ۹۶۰ مترمربع مجموع کمبود خدمات روبنایی شامل مسکونی، آموزشی، بوستان، ورزشی، فرهنگی و هنری، گردشگری، درمانی در شهرک شهید رجایی مشهد است.

وی ادامه داد: نیازهای درمانی شهرک شهید رجایی اعم از مرکز جامع سلامت و مرتبط با طرح تحول سلامت باید شناسایی و مقدمات لازم برای تامین آنها فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی از مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خواست با همکاری شهرداری مشهد زمین مورد نیاز ورزشی در شهرک شهید رجایی را تامین کند و در این زمینه احداث و تسطیح و تجهیز زمین ورزشی انجام گیرد.

وی بر افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز این شهرک نیز تاکید کرد و گفت: برای تکمیل مدرسه نیمه ساز در شهرک شهید رجایی ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که باید عملیات اجرایی آن تا پایان هفته آغاز شود.

معتمدیان بهره مندی ۴۰ نفر از مشترکان گاز و شتاب بخشی به این عملیات، اصلاح روشنایی معابر و استفاده از ۵۰۰ لامپ جدید، رفع برخی اشکالات در شبکه آبرسانی ۶ هزار مشترک و تسریع در اجرای سه شبکه فاضلاب شهرک شهید رجایی مشهد را مورد تاکید قرار داد.

وی برای توانمندسازی ساکنین این شهرک و ایجاد صندوق خرد کارآفرینی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست هر چه سریعتر برای این منطقه معین اقتصادی تعریف کند تا ظرفیتها و توانمندی‌های ساکنین آن شناسایی و برنامه ریزی لازم برای بهره گیری مناسب از آنها انجام شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به هر خانوار از ساکنین این شهرک وام قرض الحسنه اختصاص خواهد داد و بهزیستی هم از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات اشتغالزایی به ساکنین این منطقه پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر شناسایی دقیق وضعیت اجتماعی ساکنین شهرک شهید رجایی مشهد ادامه داد: تاکنون تعداد بسیاری معتاد متجاهر از این منطقه جمع آوری شده و باید طرحی مبتنی بر کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقای شاخصهای فرهنگی و اجتماعی در این منطقه تدوین شود.

معتمدیان همچنین توسعه پاسگاه نیروی انتظامی این شهرک و تامین نیروی انسانی و امکانات کافی برای آن را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین در خصوص تامین زمین مناسب برای توسعه خدمات روبنایی این شهرک گفت: رایزنی‌های لازم با آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف پیرامون زمین‌های موقوفی این شهرک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا