سردار کارگر: دفاع مقدس یک مدل تمام‌ عیار مدیریتی است


سردار کارگر: دفاع مقدس یک مدل تمام‌ عیار مدیریتی است

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک مدل تمام ‌عیار مدیریتی است و این ظرفیت وجود دارد که در محورهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی دفاع مقدس به ‌تفصیل الگوبرداری شود.

سردار سرتیپ بهمن کارگر روز شنبه در جلسه شورای مدیران اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: گرچه تاکنون اقدامات شایسته تحسین و تقدیر بسیار در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام ‌شده است اما این اقدامات یک قطره از دریاست و هنوز ظرفیتهای عظیم و بکری وجود دارد که می‌توان آن را در دستور کار قرار داد.

وی امام خمینی (ره) را مبدع مقاومت، رهبر معظم انقلاب را معمار مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی را مهندس مقاومت توصیف کرد و ادامه داد: در هر روز از تاریخ هشت سال دفاع مقدس می‌توان سرنخ‌هایی از درس‌های آموزنده در حوزه‌های مختلف مشاهده کرد که کار کردن روی آن‌ها می‌تواند نکات آموزنده‌ای برای شرایط کنونی ما داشته باشد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مروجان فرهنگ دفاع مقدس، خود باید عامل به آموزه‌های شهدا باشند، اگر سبک زندگی ما منطبق با فرهنگ دفاع مقدس بود و به خدا توکل کردیم، نصرت و ظفر شامل حال ما خواهد شد چرا که وعده خداوند حق است.

وی افزود: به فرموده فرمانده کل قوا، انقلاب اسلامی ایران با دفاع مقدس تثبیت شد، ما در دفاع مقدس به خودباوری رسیدیم و از شرایطی که وارد کننده سیم‌خاردار بودیم و توان تولید آن را نداشتیم، امروزه به‌ جایگاهی رسیده‌ایم که موشک‌هایمان بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا را در منطقه با خاک یکسان می‌کند.

سردار کارگر ادامه داد: امروز همه ابرقدرت‌های عالم در برابر ما ایستاده‌اند تا فقط پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را در عرصه هسته‌ای متوقف کنند و باز عاجز هستند، همه این توفیقات به برکت خودباوری متأثر از دفاع مقدس است.

وی گفت: امنیت امروز خود را مدیون شهدای والامقام دفاع مقدس هستیم، شهدا به ما یاد دادند که به ‌جز خدا به کسی تکیه نکنیم و با تکیه ‌بر توان داخلی، دست بر زانوی خود بگیریم و قیام کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پیروزی‌های غرورآفرین مدافعان حرم در مبارزه با جریان تکفیری و حامیان غربی و عربی‌ آن نیز با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس حاصل شده است.

هزینه نظامی ۲۰ میلیارد دلاری ایران در دوران دفاع مقدس

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول دفاع مقدس ۲۰ میلیارد دلار هزینه کرد و این درحالی‌ است که عراق ۲۰۰ میلیارد دلار صرف هزینه‌های نظامی خود کرده بود و در این تقابل نابرابر، به اذعان ‌همه کشورهای دنیا، جمهوری اسلامی طرف پیروز درگیری بوده است.

سردار کارگر گفت: نقش فرماندهان در دفاع مقدس بیش از آن ‌که به هدایت شبیه باشد، به امامت شبیه بود چرا که فرماندهان دفاع مقدس به ‌جای آن‌که از مصدر هدایت، نیروها را امر به رفتن کنند و خود در پشت جبهه‌ها باقی بمانند، خودشان جلوتر از همه به میدان می‌رفتند و از مصدر امامت، نیروها را دعوت به آمدن می‌کردند. این پدیده به‌جز دفاع مقدس فقط یک‌بار و آن ‌هم در صدر اسلام مشاهده‌ شده بود و آن ‌هم منحصر در زمانی بود که وجود نازنین حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) پیشتاز لشکر مسلمانان بود و جلوتر از همه به ‌صف دشمن می‌زد.

سردار کارگر: دفاع مقدس یک مدل تمام‌ عیار مدیریتی است

در این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس و نهضت تولید آثار ادبی ارائه کرد.

همچنین مسوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد و قوچان از فعالیت‌های این دفاتر گزارشی ارائه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی