امام جمعه دزفول: تیزپروازان با حماسه آفرینی نتیجه جنگ را تغییر دادند


امام جمعه دزفول: تیزپروازان با حماسه آفرینی نتیجه جنگ را تغییر دادند

دزفول-ایرنا- امام جمعه دزفول با اشاره به رشادت‌های خلبانان در دوران دفاع مقدس گفت: خلبانان تیزپرواز ایران اسلامی با مقاومت جانانه خود در دوران دفاع مقدس، نتیجه جنگ را تغییر دادند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی شامگاه شنبه در آیین شبی با شهید بیرجند بیگ محمدی از خلبانان شهید پایگاه چهارم شکاری دزفول در محل این پایگاه گفت: برخی از خلبانان دوران دفاع مقدس پنج عملیات در روز انجام می‌دادند در حالی که به طور معمول ۲ عملیات در روز انجام می‌شد.

وی افزود: خلبانان در دوران دفاع مقدس با ایثار خود مقابل امکانات نظامی پیشرفته رژیم بعثی ایستادند و دشمن را شکست دادند.
امام جمعه دزفول با اشاره به خاطرات شهید بیگ محمدی در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: شهدا به ما عزت و سربلندی بخشیدند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه ملت شهادت طلب شکست ناپذیر است، گفت: دشمن تصور می‌کند با تهدید جان می‌تواند ما را تسلیم کند ولی در برابر روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام خلع سلاح می‌شود.
وی شهید سرهنگ خلبان بیرجند بیگ محمدی را تربیت شده مکتب امیرالمومنین(ع) دانست.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز درگذشت حضرت زینب (س) گفت: بزرگترین جهاد این است که نزد یک حاکم ستمگر، حرف حق زده شود که این بانوی گرانقدر اسلام در مقابل یزید چنین بود.
وی افزود: شهدای زیادی را در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم که از جان خود برای برقراری دین، پیروی از ولایت و سربلندی کشور گذشتند.

پیکر شهید سرافراز سرهنگ بیرجند بیگ محمدی از خلبانان پایگاه چهارم شکاری دزفول که ۳۳ سال قبل در یک عملیات برون مرزی به شهادت رسیده بود، امروز شنبه در حضور مسوولان و فرماندهان نظامی دزفول به پایگاه بازگشت و تشییع شد.

به گزارش ایرنا شهید سرهنگ خلبان بیگ محمدی در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در پایتخت گذراند و در سال ۱۳۴۹ تحت عنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد.
این شهید والامقام بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف چهار در ایران و آمریکا تغییر رسته داد و به دانشگاه خلبانی روی آورد و آموزش خلبانی را با پرواز با هواپیمای اف ۳۳، تی ۴۱، تی ۳۷ و تی ۳۸ با ۳۵۰ ساعت پرواز سپری کرد.
با اتمام آموزش خلبانی به عنوان خلبان اف پنج در پایگاه‌های هوایی شکاری تاکتیکی و در مسئولیت‌های مختلف گردان‌های پروازی انجام وظیفه کرد؛ چند ماه قبل از پایان جنگ در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید اخیرا در خاک عراق کشف و شناسایی شد.
پیکر شهید بیگ محمدی پس از ۳۳ سال جاویدالاثر بودن در تاریخ هفتم اسفندماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت امام علی(ع) در خاک عراق شناسایی و به ایران بازگشت.
پیکر مطهر این شهید والامقام برای خاکسپاری به زادگاهش تهران ارسال می‌شود.
آیین تشییع پیکر مطهر شهید بیگ محمدی صبح امروز به صورت خودرویی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله گذاری، توزیع دستکش و ضدعفونی دست‌ها از دروازه اصلی پایگاه چهارم شکاری تا مسجد این پایگاه برگزار شد.
مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه ولادت این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی