چند خبر کوتاه از گچساران


چند خبر کوتاه از گچساران

گچساران- ایرنا- رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت گفت: چهار هزارو 92 تن نهاده‌ دامی و کشاورزی میان روستاییان این شهرستان ها توزیع شد که از این میزان بیش از یکهزار 387 تن کود شیمیایی بوده است.

آیت الله محمدی مفرد افزود: ۲ هزارو ۷۰۵ تن سبوس، جو، ذرت و کنجاله سویا ، ۲۱۸ تن مواد سوختی و یک میلیون و ۱۰۸ هزارو ۶۶۴ تن آرد یارانه ‌ای خانه پز از سوی تعاون روستایی در این شهرستان توزیع شد.

وی بیان کرد: در این شهرستان ۲۸ تعاونی تولیدی، کشاورزی و روستایی وجود دارد که تعاونی زنبورداران، مرغداران، باغداران و تعاونی بانوان از عمده‌ترین این تعاونی‌ها است.

محمدی مفرد اظهار داشت: این شرکت تعاونی ها شامل پنج شرکت تعاون روستایی، ۱۴ تعاونی کشاورزی، ۶ تعاونی تولیدی، ۲ تعاونی منابع طبیعی و آبخیز داری و یک تعاونی زنان است.

وی ابراز کرد: بیش از ۱۲ هزارو ۲۰۰ نفر عضو این تعاونی ها هستند.

محمدی مفرد ابراز کرد: راه اندازی سه تعاونی مرکز خرید در خان احمد باشت، لیشتر و خیرآباد ضروری است.

محمدی مفرد تشکیل شرکت تعاونی روستایی به ‌ویژه در بخش تولید را باعث بالا رفتن میزان بهره وری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد.

رونق تعاونی ها زمینه ساز جهش تولید است

فرماندار گچساران با بیان اینکه رونق تعاونی ها می تواند زمینه ساز جهش تولید باشد گفت: تعاون روستایی با هدف کاهش مسائل و مشکلات تولید کننده متولی بخش اقتصادی روستا فعالیت دارد.

علیرضا اتابک افزود: توسعه زیرساخت های درآمدزا در روستاها و جلوگیری از پدیده مهاجرت از مهمترین سیاست های دولت است و که باید در این راستا از ظرفیت تعاونی‌ با مشارکت روستاییان به درستی بهره گرفته شود.

وی بیان کرد: تعاونی های روستایی باید دارای خلاقیت باشد که بتوانند سرمایه جذب کند.

اتابک تصریح کرد: رفع مشکلات و معضلات واحد های تولیدی از مهمترین برنامه های در دست اجرا فرمانداری گچساران است.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری در روستاهای این شهرستان به دلیل فراهم شدن زیر ساخت های کشاورزی کاهش یافته و بزودی به تک رقمی خواهد رسید.

اتابک افزود: توجه به زیرساخت‌های روستایی طی سال های گذشته در این شهرستان موجب مهاجرت معکوس به روستاها شده است.

وی ادامه داد: تقویت تعاونی های روستایی می تواند موتور محرک اقتصاد جامعه محلی و روستایی را به حرکت درآورد و موجب تقویت زیرساخت های اقتصادی منطقه شود.

اتابک گفت: تعاونی ها باید کارکرد خود را تغییر بدهند چرا که نظام تعاونی همیشه در دنیا موفق بوده است.

فرماندار گچساران گفت: مهم ترین مساله در زمینه محصولات کشاورزی ساماندهی در جمع‌آوری و فروش است اما بیشتر سود به جیب واسطه ها می رود به همین دلیل نقش تعاونی های در این زمینه باید فعال تر شود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی این شهرستان طی سال های گذشته با اجرای طرح های مهم آبی متحول شده که تعاونی ها باید از این فرصت استفاده کنند.

وی گقت: تعاونی‌ها باید به دنبال سرمایه در گردش باشند و علت توسعه نیافتگی‌ها از همین موضوعات نشات می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...