مراسم وداع با 2 شهید گمنام دفاع مقدس در چالوس برگزار شد


مراسم وداع با 2 شهید گمنام دفاع مقدس در چالوس برگزار شد

نوشهر - ایرنا - مراسم وداع با پیگرهای 2 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس شنبه شب با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مردم و مسئولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن چهار هزار نفره شهدای شهر چالوس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که همزمان با وفات حضرت زینب(س) برگزار شد، مردم ولایتمدار و شهیدپرور یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای گمنام را گرامی داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالوس در این آئین گفت: پیام شهدا درس ولایت پذیری و ولایت مداری است و همه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

سرهنگ عابدین داغمه چی، شهدا را افتخار کشور و ملت ایران برشمرد و افزود: توسل به این بزرگواران گره گشایی می کند و امروز به برکت حضور این ۲ شهید گمنام هفت زندانی سرپرست خانوار با جرائم غیر عمد به کمک خیرین این منطقه آزاد شدند.

در این برنامه همچین ذاکران اهل بیت عصت و طهارت (ع) نوحه‌خوانی کردند.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا به صورت خودرویی فردا یکشنبه دهم اسفند ماه از خیابان قدمگاه شهدا به سمت دانشگاه آزاد چالوس برگزار می شود و سپس در محوطه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس به خاک سپرده خواند شد.

این ۲ شهید گمنام یکی در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر یک و دیگری نیز در سن بیست سالگی در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند.

هم اکنون شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس مزین به مدفن ۴۷۳ شهید است که ۱۱ تن از آنان از شهدای گمنام هستند.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۲۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۳۲ شهید افزایش می یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها