40 درصد افراد یک اکیپ داوطلب کمک رسانی درسی‌سخت به کرونا مبتلا بودند


40 درصد افراد یک اکیپ داوطلب کمک رسانی درسی‌سخت به کرونا مبتلا بودند

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 درصد از یک اکیپ داوطلب کمک رسان مردمی در شهر زلزله‌زده سی‌سخت به کرونا مبتلا بودند که پس از انجام تست کرونا بلافاصله برگشت داده شدند.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: به صراحت اعلام می شود که هیچ نیازی به نیروی انسانی امدادگر در زلزله سی سخت وجود ندارد.

وی افزود: ورود هر اکیپ امدادی به سی سخت باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پس از انجام تست کرونا باشد و در ورودی این شهر از افراد تست گرفته می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۱۵ هزار تست رپید در دنا انباشته شده که می طلبد با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی در دنا میزان تست ها از خانواده های زلزله زده افزایش یابد.

کلانتری تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها در چادر اسکان دارند و این مساله امکان شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد.

وی ابراز داشت: کمک های ارسالی از سایر استان ها دریافت و ثبت می شود اما از ورود نیروی انسانی به منطقه سی سخت معذور هستیم و همچنین ترددهای بی مورد باید کاهش یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶ مرکز مختلف برای پیگیری امور بازسازی و نوسازی منازل زلزله زدگان ایجاد شده است تا از تجمع مردم زلزله زده جلوگیری شود.

کلانتری افزود: وضعیت شهرستان بویراحمد از نارنجی به زرد تغییر یافته و دو شهرستان کهگیلویه و گچساران همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی بیان کرد: اقدامات ستاد شهرستانی کرونا در بویراحمد ستودنی است و این تلاش ها باید ادامه یابد تا این شهرستان به وضعیت آبی تغییر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چنانچه تعامل میان مردم و مسئولان در بحث پیشگیری از کرونا افزایش و میزان تجمعات کاهش یابد شاهد کاهش شیوع این بیماری خواهیم بود که این مهم در شهرستان بویراحمد خود را نشان داده است.

کلانتری گفت: شهرستان های گچساران و کهگیلویه همجوار با استان خوزستان هستند و از سوی دیگر وضعیت چهارمحال و بختیاری و فارس مناسب نیست و جای نگرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: بحث فاصله گذاری اجتماعی در موبایل فروشی ها، آرامستان ها، آرایشگاه ها و پایانه ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ورودی های شهرهای استان نیز باید با حساسیت بیشتری بررسی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ورود خودروهای با پلاک خوزستان به این استان صد در صد ممنوع است و به طور قطع جلوگیری خواهد شد.

وی از رسانه های استان تشکر کرد و از آن ها خواست در امر اطلاع رسانی مردم در خصوص ویروس کرونا انگلیسی بکوشند تا از تلفات احتمالی این بیماری جلوگیری کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۱۵۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان پناه افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۴۸۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس