به گزارش فارس از قزوین، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسهٔ نشست فعالان اقتصادی و صنعتی استان قزوین که در حضور وزیر صمت در محل استانداری قزوین برگزار شد، گفت: یکی از اموری که در راستای دفاع و حمایت از فعالیت‌های مربوط به صنعت و معدن در حال انجام است، ممنوعیت پلمپ و بسته شدن واحدهای تولیدی تحت هر شرایطی و تغییر مجازات فعالان اقتصادی و صنعتی از زندان به ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت تولید است.

وی افزود: ما نیز انتقادات زیادی به عملکرد دولت داریم اما در بخش خصوصی باید ساز و کار جدی جهت ایجاد آمادگی پذیرش مسؤولیت‌های جدی را داشته باشیم؛ همکاران ما در اتاق بازرگانی از واردات سخن می‌‌گویند، ما با واردات تحت هر شرایطی مخالف هستیم.

اکبری تالارپشتی اظهار کرد: البته گاهی ممکن است برخی از کالاهای وارداتی، زیربنایی و یا دستگاه‌های مورد نیاز و مواد اولیهٔ صنایع و واحدهای تولیدی باشند، اما در حالت کلی موافق واردات نیستیم و بخش خصوصی باید آمادهٔ تولید، جهش تولید، رونق اقتصادی، صادرات و جلوگیری از خروج ارز و نیز ارز آوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره تمایل به استفاده از تجارب و پیشنهادات اقتصاددانان و نخبگان حوزه‌های مختلف جهت حل مشکلات بخش خصوصی هستیم تا از این طریق بتوانیم موانع موجود را برداریم و سیاست‌های درست و عملیاتی بنا نهاده شوند.

این مسؤول عنوان کرد: صادرات برای ما بسیار حائز اهمیت است و از صادرکنندگان محترم حمایت خواهیم کرد، اما متأسفانه شاهد پیشنهادات مفید و اثرگذاری در حوزهٔ فولاد نیستیم، انتظار ما این است که پیشنهاد خوب و مشخصی در این حوزه ارائه شود تا بتوانیم بخش فولاد را به حداکثر ظرفیت صادراتی خود برسانیم و از این طریق طرح یا لایحه‌ای مناسب برای حل مشکلات کشور در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.