نظارت عمومی در جامعه نیازمند تقویت است


نظارت عمومی در جامعه نیازمند تقویت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نظارت عمومی در جامعه به عنوان اصلی‌ترین پایه امر به معروف و نهی از منکر باید تقویت و توسعه پیدا کند.

آیت‌الله سید حسن عاملی روز شنبه 9 اسفندماه در مراسم معارفه دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل اظهار کرد: در سطح وسیع باید نظارت‌ها و فرهنگسازی عمومی در پیشگیری از وقوع منکرات و تقویت معروف‌ها در جامعه مورد دقت نظر قرار گیرد تا صیانت عمومی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: شایسته است همه باید با احساس مسئولیت جمعی به سمتی حرکت کنیم تا بهترین و شایسته‌ترین کارها در جامعه پا گرفته و در نقطه مقابل امور ناشایست مذموم شمرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تا زمانی که احساس مسئولیتی در جامعه به وجود نیاید انحراف‌، تخطی از قانون و همچنین بزه مشاهده می‌شود و این امر در حقیقت ضایع شدن حقوق مردم و آحاد جامعه است.

عاملی افزود: در هر حوزه‌ای که مردم با شایستگی ورود پیدا کنند، ساماندهی و شایستگی‌ها در آن عرصه نمود پیدا می‌کند و در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز بدون احساس مسئولیت مردم و ادای تکلیف نمی‌توان کاری از پیش برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وظیفه همه به عنوان یک امانت الهی است تا انحرافات، گناه و بزه را گوشزد کرده و به تقویت کرامت، عزت و شوکت انسان‌ها کمر همت بست و در کنار آن بهتر است هر فرد با عوامل و عناصر منکر نیز به نوعی مقابله کنند.

عاملی اضافه کرد: بزرگترین مانعی که در این مسیر وجود دارد عدم حمایت از افرادی است که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که در سال‌های اخیر خطر و آسیب این رویه درست به حداقل رسیده و با حمایت‌های قضایی افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، مورد حمایت و صیانت قرار می‌گیرند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: براساس اعلام مسئولان کشوری در اکثر موارد افرادی که در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند، مورد حمایت همه‌جانبه قرار گرفتند و در این زمینه شایسته است بیش از هر زمان دیگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تقویت شده و توسعه پیدا کند.

در این مراسم از زحمات چندین ساله سردار جلیل بابازاده به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قدردانی و حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری