دیپلمات یونانی: نمی‌توان ترکیه را از شرق مدیترانه حذف کرد


دیپلمات یونانی: نمی‌توان ترکیه را از شرق مدیترانه حذف کرد

مشاور پیشین وزارت خارجه یونان با تاکید بر اینکه نمی‌توان ترکیه را از معادلان شرق مدیترانه حذف کرد، گفت تلاش‌های آتن در این...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آغاز دور جدید مذاکرات آتن و آنکارا بر سر اختلاف نظرها درخصوص فعالیت‌ها و مرزبندی‌ها در شرق دریای مدیترانه، یک دیپلمات یونانی از غیرممکن بودن حذف ترکیه از این منطقه گفت.

«پاناگیوتیس لوئاکیمیدیس» مشاور پیشین وزارت خارجه یونان در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی توضیح داد که اقدامات آتن برای حذف کردن ترکیه از شرق مدیترانه، صلح و امنیت منطقه را به خظر انداخته است.

لوئاکیمیدیس با بیان اینکه تلاش‌های یونان برای تشکیل ائتلاف با برخی کشورها در شرق مدیترانه کمکی به حل تنش‌های منطقه نمی‌کند، گفت: «باید پذیرفت که ترکیه یک کشور [حاشیه] مدیترانه است و باید در چارچوب تحولات منطقه‌ای در نظر گرفته شود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از این مصاحبه، وی ضمن اشاره به اینکه ترکیه و یونان به دلیل همسایگی چاره‌ای جز داشتن روابط دوستانه ندارند، تاکید کرد بهبود روابط دوجانبه می‌تواند به میزان چشمگیری در موفقیت و پیشرفت دو کشور تاثیر داشته باشد.

این دیپلمات یونانی در این باره افزود: «مناطق مرزی مانند تراس و جزایر شرق دریای اژه به صورت خاص از این [بهبود روابط] نفع خواهند بود. پروژه‌ها و همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های گردشگری، حمل و نقل و آموزش می‌توان [توسط ترکیه و یونان] اجرا شود».

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا