برگزاری برنامه های متنوع میلاد امام علی (ع) توسط بنیاد غدیر فارس


برگزاری برنامه های متنوع میلاد امام علی (ع) توسط بنیاد غدیر فارس

بنیاد غدیر فارس به مناسبت میلاد امام علی (ع) هر ساله برنامه های متنوعی را در سراسر استان برگزار می کند که امسال طیف وسیعی از دانش آموزان و فرهنگیان را تحت پوشش قرار داده است.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

امام علی (ع) در روز ۱۳ رجب ۳۰ سال پس از عام الفیل در شهر مکه و خانه خدا چشم به جهان گشود.

شیعیان به امام علی (ع) ارادت قلبی خاصی دارند و هر ساله در کشور ما در آستانه میلاد این امام همام، مراسم جشن و شادی ویژه ای برگزار می کنند و در این میان بنیاد بین المللی «غدیر» نیز مراسم متعددی را در نظر می گیرد که در تمامی آنها جلوه ای از فضائل اخلاقی امیر مومنان (ع) به عنوان پدر معنوی نیازمندان و ایتام نیز به چشم می خورد.

بنیاد بین المللی «غدیر» در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری در سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 79 نیز در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت رسمی نیز به ثبت رسید.

پویشی برای پدر در میلاد امام علی (ع)

بنیاد «غدیر» استان فارس نیز هر ساله در آستانه میلاد مبارک امیر مومنان (ع) برنامه های متعددی را برگزار می کند که امسال با در نظر گرفتن محدودیت های کرونایی متوقف نشده و با استفاده بیشتر از فضای مجازی برگزار می شوند:

دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس با تبریک ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز پدر می گوید: فعالیت های بنیاد غدیر استان فارس امسال با موضوع بندی انجام شده، طیف وسیعی از دانش آموزان و فرهنگیان استان را تحت پوشش قرار داده است.

حجت الاسلام «وحید احمدی» می افزاید: با مشورت با اداره کل آموزش و پرورش فارس، هفت برنامه طراحی و تنظیم شده که پویش «پدر خوب و نمونه» از جمله آنهاست.

وی اضافه می کند: برگزاری مراسم جشن خانگی توسط دانش آموزان سراسر استان و ارسال آنها از طریق فضای مجازی برای اداره کل آموزش و پرورش فارس از دیگر برنامه های بنیاد غدیر فارس است که با شرکت 10 هزار نفر اجرا می شود و به یک هزار نفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی از برگزاری دوره آموزشی برای فرهنگیان فارس به این مناسبت نیز خبر داد و گفت: این دوره 12 ساعته به صورت مجازی و با محوریت آشنایی با فضائل اخلاقی امیرالمومنین (ع) برگزار می شود و به شرکت کنندگان نیز گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

جشنواره «شعر غدیر»

از برنامه های دیگر بنیاد غدیر فارس، جشنواره «شعر غدیر» است که امروز (چهارشنبه 6 اسفند) مراسم رونمایی از پوستر آن نیز برگزار شد:

حجت الاسلام احمدی با اعلام برگزاری این مراسم بیان می کند: با رونمایی از این پوستر از 6 اسفند 99 تا عید سعید فطر در سال آینده، دانش آموزان و فرهنگیان فارس فرصت دارند تا تولید شعر و محتوا داشته باشند.

وی ادامه می دهد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره «شعر غدیر» در آموزش و پرورش ارسال کنند و پس از داوری آثار نیز به 110 اثر در 5 مرداد 1400 و در آستانه عید غدیر سعید خم ضمن برگزاری جشنواره، جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس اضافه می کند: برگزاری مسابقه شعر، دکلمه و کلیپ کوتاه ویژه دانش آموزان استان از دیگر برنامه های این بنیاد است که به پدران آسمانی هدیه می شود.

برگزاری برنامه های متنوع میلاد امام علی (ع) توسط بنیاد غدیر فارس

تفاهم با اداره کل زندان های فارس در میلاد پدر معنوی

یکی از اقدامات مطلوب بنیاد غدیر در استان فارس، انعقاد تفاهم نامه با مدیر کل زندان های استان فارس و افتتاح بنیاد غدیر در زندان ها بوده است:

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری مراسم جشن و مسابقه در زندان «عادل آباد» شیراز می گوید: این مراسم نیز امروز (چهارشنبه 6 اسفند) برگزار و به عید قرعه به 24 نفر جوایزی اهدا شد.

وی می افزاید: در نشست مشترک بنیاد غدیر فارس با مدیر کل دادگستری استان نیز مقرر شد 110 زندانی از امروز به مناسبت میلاد مبارک امام علی (ع) به مرخصی بروند.

دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس با اشاره به ظرفیت مطلوب زندانیان در مورد فعالیت های بنیاد غدیر بیان می کند: در زندان مرکزی شیراز شاهد حضور زندانیانی بودیم که حافظ چندین جزء قرآن بودند و آیات قرآن را به صورت شعر گونه تولید می کردند و از خیران می خواهیم به عنوان پیروان امیر مومنان (ع) به عنوان پدر معنوی نیازمندان به کمک برای حمایت از این زندانیان فرهیخته پای کار بیایند.

فارس در شادی یک میلاد

برنامه های بنیاد غدیر فارس اما به این موارد منتهی نمی شود و آذین بندی، دوره های دانش افزایی، تجلیل از پدران نمونه و ... را نیز در بر می گیرد:

به گفته حجت الاسلام احمدی، از 110 پدر نمونه که در سراسر استان شناسایی شده اند و به نوعی در تربیت دینی فرزندان این آب و خاک سهیم بوده اند نیز در آستانه روز پدر توسط بنیاد غدیر تجلیل شد و به 14 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه رادیویی رادیو فارس با عنوان «بهترین هدیه به پدر» و «معیار پدر نمونه بودن» جوایز اهدا می شود و پویش «قاب عاشقی» نیز برای پدران آسمانی در سیمای فارس در نظر گرفته شده که به 14 تا 110 شرکت کننده جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس با اشاره به برگزاری دوره های دانش افزایی به مناسبت میلاد مولای متقیان (ع) می گوید: این دوره ها با همکاری سپاه و اموزش و پرورش استان در فضای مجازی برگزار می شوند.

وی می افزاید: توزیع بسته های معیشتی علوی با محوریت نماینده ولی فقیه در فارس و ستادهای نماز جمعه سراسر استان در ایام میلاد پدر معنوی ایتام نیز آغاز شده و به دست نیازمندان خواهد رسید.

حجت الاسلام احمدی اضافه می کند: تهیه جهیزیه با همکاری سپاه فارس و کمیته امداد استان برای زوج هایی که در تهیه جهیزیه دچار مشکل بودند نیز آغاز شده و این عروس خانم ها 14 سکه و کمتر به عنوان میزان مهریه خود در نظر گرفته اند.

وی عنوان می کند: در بحث آذین بندی و چراغانی شهر نیز از مردم، ادارات، مساجد و ... خواسته شد تا با امکانات خود چهره شاد به سراسر استان بدهند که شاهد اقدام کم نظیری در استان بودیم.

برگزاری برنامه های متنوع میلاد امام علی (ع) توسط بنیاد غدیر فارس

چرا علی (ع) را دوست داریم؟

فضایل امام علی (ع) بسیارند که نمونه آنها مروت، مردانگی، شجاعت، رحمت نسبت به ایتام و ... است که به گفته دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس باید در جامعه ایرانی-اسلامی ما الگوی همگان قرار بگیرد:

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر شجاعت امام علی (ع) می گوید: اگر شجاعت شهید سلیمانی امروز زبانزد جهان شده به دلیل الگوبرداری از شجاعت امام بزرگی همچون علی (ع) است.

وی ادامه می دهد: شجاعت، رحمت به ایتام و نیازمندان امیرالمومنین (ع) نیز زبانزد است و باید این ویژگی اخلاقی را با حمایت از اقوام، همسایگان و ... که نیاز به کمک ما دارند در جامعه جاری کنیم.

دبیر ستاد بین المللی بنیاد غدیر استان فارس تصریح می کند: امام علی (ع) بهترین پدر برای فرزندانش و بهترین همسر برای حضرت فاطمه (س) بود که باید به عنوان الگوی خوب جامعه مورد ترویج قرار بگیرد.

گفتنی است، روز میلاد با سعادت امام علی (ع) که روز پدر نامگذاری شده همچنین فرصتی است تا از پدران آسمانی یاد کنیم و زحمات پدرانی که در قید هستند را نیز ارج نهیم.

گزارش: مریم شمالیان

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!