با ولادت امیرمومنان باب‌های خیر و رحمت الهی به روی امت اسلام گشوده شد


با ولادت امیرمومنان باب‌های خیر و رحمت الهی به روی امت اسلام گشوده شد

آیت‌الله نظری منفرد گفت: سالی که امیرمومنان امام علی(ع) متولد شدند پیامبر(ص) کرامات فراوانی را مشاهده ‌کردند، در شب میلاد امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند باب‌های خیر و رحمت الهی به روی ما گشوده شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی نظری منفرد» شامگاه سه‌شنبه ۵ اسفند به مناسبت ماه رجب و در آستانه ولادت حضرت امیرمومنان امام علی(ع) در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: همه علوم به امیرمومنان امام علی(ع) برمی‌گردد ایشان باب علم پیامبر(ص) بودند.

وی افزود: مرحوم ملاصدار در جلد ششم اسفار وقتی درباره عینیت صفات با ذات خدا صحبت می‌کند به خطبه امیرمومنان امام علی(ع) اشاره دارد. امیرمومنان امام علی(ع) در علوم عقلی و نقلی باب مدینه علم رسول خدا(ص) هستند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز در دنیا رسم است که روی این واژه مانور می‌دهند که باید مردم در رای دادن یعنی دموکراسی آزاد باشند، عنوان کرد: در کشور ما هم رای می‌دهند حتی رهبری توسط مجلس خبرگان که به وسیله مردم انتخاب شدند انتخاب می‌شود اما خلافت و جانشینی رسول خدا(ص) با بیعت و رای درست نمی‌شود.

آیت‌الله نظری منفرد ادامه داد: امامت در کتاب و سنت یک منصب الهی است و مردم نمی‌توانند آنها را انتخاب کنند، اگر مردم به یک شخصی رای دادند آیا او با رای یک پزشک متخصص یا مهندس در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جانشین رسول خدا(ص) با رای مردم انتخاب نمی‌شود باید به خداوند متعال متصل باشد و دین را به طول کامل بداند و اجازه ندهد که تحریفات به دین وارد شود، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) شخصیتی است که می‌فرماید از طرق آسمان‌ها از من سوال کنید. حضرت همچون پیامبر(ص) علم لدنی داشتند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کرد: ولادت امیرمومنان امام علی(ع) سی سال پس از هجوم ابرهه به مکه صورت گرفته است، پیامبر اسلام(ص) در سال حمله ابرهه به مکه متولد شدند، بنابراین رسول خدا(ص) ۳۰ سال از امیرمومنان امام علی(ع) بزرگتر هستند، امیرمومنان امام علی(ع) هنگام بعثت ده ساله بودند. ابن ابی الحدید تعبیری برای امیرمومنان امام علی(ع) دارند که می‌فرمایند من از دنیا بروم شما مردم در فضای بسته استبدادی قرار می‌گیرید که به شما می‌گویند از علی‌بن ابیطالب برائت کرده و او را سبّ دهید. بالای منبرهایی که به برکت امیرمومنان امام علی(ع) منبر شده بود او را سبّ می‌کردند. حضرت می‌فرمایند اگر جان شما در خطر قرار گرفت برای تقیه مرا سبّ کنید اما از من برائت نجویید چراکه من بر فطرت اسلام زاده شده‌ام. امیرمومنان امام علی(ع) پیش از اینکه پیامبر(ص) اسلام را به مردم معرفی کنند بر فطرت اسلام زاده شدند.

آیت الله نظری منفرد ابراز کرد: سالی که امیرمومنان امام علی(ع) متولد شدند پیامبر(ص) کرامات فراوانی را مشاهده ‌کردند، در شب میلاد امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند باب‌های خیر و رحمت الهی به روی ما گشوده شد.

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) در بهترین مکان دنیا یعنی کعبه به دنیا آمدند، ولادت امیرمومنان امام علی(ع) در کعبه از اخبار متواتر است، اما متاسفانه در چاپ‌های اخیر این را برداشتند که خیانت است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: همه ما مرهون زحمات فراوان و بی‌نظیر امیرمومنان امام علی(ع) در حفظ اسلام و قرآن هستیم، اگر ابوطالب و فرزند او امیرمومنان امام علی(ع) نبود اسلام متمثل نمی‌شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...