حق چرای مردم محروم «ده فاضل» در نی ریز پایمال شده است


حق چرای مردم محروم «ده فاضل» در نی ریز پایمال شده است

مزارعی گفت: حق چرای مردم محروم «ده فاضل» در نی ریز که تنها راه درآمدشان است، پایمال شده و 70 درصد مراتع ده فاضل به دلیل احداث ایستگاه برق و گاز، شهرک صنعتی چندین هکتاری و دفن و دفع زباله از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی مزارعی»، امروز (جمعه 8 اسفند) با اشاره به وضعیت نامطلوب «ده فاضل» در نی ریز به خبرنگاران گفت: منافع عمومی ده فاضل در انجام امور اقتصادی در نظر گرفته نمی شود.

دبیر مرکز مطالبه گری و آرمان خواهی بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: ۷۰ درصد مراتع ده فاضل به دلیل احداث ایستگاه برق و گاز، شهرک صنعتی چندین هکتاری و دفن و دفع زباله از بین رفته است.

وی اضافه کرد: 30 درصد از مراتع این منطقه نیز به معدن و بخش خصوصی تعلق گرفته و مردم بومی هیچ سهمی ندارند و با شروع به کار اکتشاف و بهره برداری از معادن، حق و مطالبه مردم پایمال شده است.

مزارعی تصریح کرد: بهره برداری از معادن موجب تخریب محیط زیست و پوشش گیاهی ده فاضل می شود و مجوز چرای دام مردم محلی نادیده گرفته می شود.

وی ادامه داد: درست زمانی که مجموعه های خصوصی با نظر مخالف مجموعه های نظارتی از جمله منابع طبیعی و یا محیط زیست به دنبال کسب مجوز بهره برداری از معادن هستند و از طریق کمیته ای به نام کمیته تعامل راه خود را هموار می کنند، حق چرای مردم محروم این منطقه تنها راه درآمدشان است، نادیده گرفته می شود.

مزارعی اضافه کرد: علاوه بر نادیده گرفتن حق این مردم، در مواجهه با اعتراضات مردمی برخورد سلبی نیز در دستور کار قرار می گیرد و جریان دانشجویی هنوز شوک اتفاقات هفت تپه و رانتهای عجیب و غریب بیرون نیامده که اکنون حال شاهد این وضعیت در ده فاضل در استان فارس می شود.

وی تاکید کرد: «طهماسبی»، نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان که دعوت های مکرر دانشجویان را به بهانه سرکشی به روستاها و بخش های حوزه انتخابیه رد می کند لازم است پای صحبت مردم مظلوم ده فاضل نیز بنشیند.

مزارعی تصریح کرد: بسیج دانشجویی امروز صدای مردم ده فاضل است و هر برخورد سلبی با مردم روستا را که در چارچوب مدار قانونی نباشد، محکوم می کند و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این مردم است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر