تشکیل اولین شورای مساجد در «بری» انگلیس


تشکیل اولین شورای مساجد در «بری» انگلیس

مساجد «بری» واقع در «منچستر » انگلیس در تلاشند تا جامعه مسلمانان را متحد کنند و در همین راستا اولین شورای مساجد در این منطقه را راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « burytimes»، مساجد در «بری» واقع در «منچستر » انگلیس در تلاشند تا جامعه مسلمانان را متحد کنند و در همین راستا اولین شورای مساجد در این منطقه را راه اندازی کرده اند.

بری آخرین بخش از 10 منطقه منچستر است که چنین سازمانی را راه اندازی کرده است و رشد سریع جامعه مسلمان بری در سالهای اخیر منجر به این تصمیم گیری شده است.

گروه تازه تاسیس شورای مساجد هفته گذشته اولین جلسه خود را برگزار کرد ، قانون اساسی گروه تصویب شد و نمایندگان انتخاب شدند.

«لیاقت علی »، رئیس مرکز بری در این باره گفت: هدف این شورا ایجاد مشارکت بین تمام مساجد بری است. ما هماهنگی مذهبی و مشترک و پیشرفت اصول اسلامی را در جامعه مسلمان ارتقا خواهیم داد.

وی افزود: هدف اصلی این شورا ترویج انسجام و ادغام جامعه در مشارکت با آژانس های شریک و دیگر جوامع دینی در سراسر منطقه است.

رئیس مرکز بری همچنین گفت: ما همچنین می خواهیم پیوندهای محکم ایجاد کنیم و از مجمع میان ادیانی بری پشتیبانی کنیم.

در همسایگی بری یعنی در منطقه بولتون ، شورای مساجد بیش از 20 سال است که به جامعه مسلمانان خدمت می کند.

ایده این است که اطمینان حاصل شود مسلمانان به صورت محلی ، منطقه ای و ملی نمایندگی می شوند و نیازهای مردم برای کمک به شکل گیری آینده به دولت محلی ابلاغ می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !