گفتگوی قریب الوقوع بایدن با ولیعهد عربستان درباره پرونده قتل «خاشقچی»


گفتگوی قریب الوقوع بایدن با ولیعهد عربستان درباره پرونده قتل «خاشقچی»

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گزارش اطلاعاتی مربوط به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار مطرح و منتقد آل سعود را مطالعه کرده است و به زودی با پادشاه سعودی به صورت تلفنی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب در یک نشست خبری از تصمیم خود برای تماس تلفنی قریب الوقوع با ملک سلمان خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تماس تلفنی وی با پادشاه سعودی گفت: «هنوز تماسی برقرار نکرده‌ام، اما به زودی با او گفت‌وگوی تلفنی خواهم کرد».

پیش از این، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفته بود که انتظار می‌رود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در «زمان مناسب» با پادشاه سعودی گفت‌وگو کند.

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره زمان گفت‌وگوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی گفت: «از ابتدا اعلام کرده بودیم که در روابط خود با عربستان تجدیدنظر خواهیم کرد».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش اطلاعاتی مربوط به پرونده قتل جمال خاشقچی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گفت: «بله آن را مطالعه کردم».

به تازگی، روزنامه « واشنگتن پست» در گزارشی نوشت که قرار است دفتر مدیر اطلاعات آمریکا گزارشی از نتایج تحقیقات قتل ترور جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را در آینده‌ای نه چندان دور منتشر کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست در گزارش مذکور آمده است که ولیعهد سعودی دستور قتل خاشقجی را داده است که این گزارش احتمالا فضای بین « جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا و ریاض را متشنج خواهد کرد.

از طرف دیگر، سایت «سعودی لیکس» اخیرا به نقل از یک منبع ناشناس در کاخ پادشاهی عربستان فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در حال آماده سازی خود برای تحریم‌های مالی شخصی که ممکن است از جانب «جو بایدن» رئیس جمهور جدید ایالت متحده علیه وی اعمال شود، است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها