تفسیر شاعرانه یک عکس توسط علی دارابی


تفسیر شاعرانه یک عکس توسط علی دارابی

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بچه‌ها دور هم جمع شدند و دست‌هایشان را بالای آتش گرفتند تا گرم شوند. اما هیچ خبر ندارند که گرمای...

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بچه‌ها دور هم جمع شدند و دست‌هایشان را بالای آتش گرفتند تا گرم شوند. اما هیچ خبر ندارند که گرمای کنار هم بودنشان از آتش دلپذیرتر است. از لباس‌ها و چهره‌های خسته‌شان فقر می‌بارد ولی خنده‌ی روی لبانشان پر از امید است مثل همین زمستان؛ مثل سرمای سخت زمستان که سیاهی‌اش به زغال می‌ماند.

مهدی اخوان ثالث شعر معروفی دارد به نام «زمستان» که از «سرمای ناجوانمردانه‌ی هوا» شکوه می‌کند و از «پاسخ نگفتن سلام» به خاطر اینکه «سرها در گریبان است» گلایه دارد. اما امیدی در همین شعر موج می‌زند که اگر دیگران سلام را پاسخ گویند زمستان زودتر می‌رود یا گرمای دست‌ها بهم می‌رسد.

در گوشه‌ی تصویر مردی ایستاده با چوب نازکی که با حالت دستانش انگار رهبر ارکستر سمفونی زمستان است و می‌خواهد با موسیقی دلپذیر محبت و لبخند، رشته‌های دوستی را بنوازد. و هیچ یخی نمی‌تواند در برابر گرمای مهربانی دوام بیاورد؛ که عشق شنیدنی‌ترین و ماندگارترین سمفونی است حتی در تاریک‌ترین و سردترین زمستان‌ها...

لازم به یادآوری است اشاره اصل شعر اخوان ثالث به سقوط دولت دکتر مصدق در آن سالها بوده است که با برداشتی آزاد در نوشتن این مطلب استفاده شده است.

تفسیر شاعرانه یک عکس توسط علی دارابی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است