متناسب با وضعیت کرونا برای گردشگری نوروزی تصمیم گیری می شود


متناسب با وضعیت کرونا برای گردشگری نوروزی تصمیم گیری می شود

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه بخش عمده کسب و کار حوزه گردشگری استان در جریان شیوع کرونا آسیب جدی دیده است ، گفت : با این حال متناسب با وضعیت کرونایی کشور و استان در حوزه خدمات و فعالیت های گردشگری نوروزی برنامه ریزی خواهیم کرد.

فریدون محمدی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : شیوع ویروس کرونا آسیب فراوانی به کسب و کار های گردشگری طی یکسال اخیر وارد کرده ضمن آنکه مشکلاتی برای مسافرت های مردم به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با این اوصاف وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برنامه هایی برای خدمات سفر نوروزی از جمله در البرز پیش بینی کرده که در صورت مساعد بودن وضعیت اجرا خواهد شد.

محمدی گفت: در صورت مساعد شدن وضعیت برای سفرهای نوروزی نبایدمقررات بهداشتی و کرونا زیرپا گذاشته شود؛ سفرها و خدمات گردشگری باید هوشمندانه و حساب شده و مبتنی بر رعایت اصول و چارچوب کرونایی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت: طبق مصوبه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی باید سفرها در قالب تور انجام شود و مسافرت ها طوری باشد که مبدا و مقصد مشخص شود.

محمدی اظهار داشت: در سفرهای هوشمندانه و مدیریت شده ضمن تعیین مبدا و مقصد ، رستوران ها و مکان های پذیرایی تحت تدابیر بهداشتی و رعایت الزامات و پروتکل ها خدمات ارائه خواهند کرد ضمن آنکه رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این گونه مکان ها نظارت و مدیریت می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت : طرح سفرهای هوشمندانه بهداشت محور بوده و این موضوع در دستور کار است .

وی تاکید کرد که این اقدامات درصورتی عملی خواهد شد ستاد ملی کرونا تصمیمی در این زمینه اتخاذ و ابلاغ نماید که البته همه اقدامات به تصمیم گیری ها بستگی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت: در صورتی که برنامه نوروزی و گردشگری اجرا شود برنامه ها در ستاد اجرایی خدمات سفر با ریاست استاندار البرز بررسی و شرح وظایف دستگاه‌ها مشخص خواهد شد.

محمدی گفت : در اجرای طرح نظارت نوروزی تمام مراکز و اماکن خدمات سفر در ابعاد بهداشتی ، خدماتی و رفاهی مورد نظارت مستمر و دقیق دستگاه های اجرایی استان البرز قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در صورت مساعد بودن وضعیت برگزاری سه نوروز گاه در البرز خواهیم داشت ،‌گفت: کاخ تاریخی مروارید، کاروانسرای ینگی امام و محوطه ازبکی برای برگزاری نوروزگاه های البرز پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک