بیش از 1500 کیلومتر جاده اصلی کردستان تحت پوشش تلفن همراه است


بیش از 1500 کیلومتر جاده اصلی کردستان تحت پوشش تلفن همراه است

سنندج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: براساس آخرین پایش انجام شده، بیش از یک هزار و 500 کیلومتر از جاده‌های اصلی استان تحت پوشش تلفن همراه است.

فردین سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۱ سایت مخابراتی جاده‌ای در کردستان احداث شده که تاثیر قابل توجهی در پوشش تلفن همراه جاده‌های اصلی داشته است.

وی با اشاره به ارتقای بیش از ۲۸۶ سایت همراه اول در استان از سال گذشته تاکنون، اضافه کرد: تعیین دقیق میزان پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان نیازمند انجام درایو تست توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: با توجه به اقداماتی گسترده به سه روش رومینگ اپراتورها، بهینه سازی سایت‌ها و ایجاد سایت‌های جدید، پوشش تلفن همراه در جاده‌های استان ارتقا یافته است.

سعیدی به احداث ۵۰ سایت روستایی از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: این سایت‌ها در مناطق مرتفع احداث شده تا جاده‌های اصلی و فرعی نیز تحت تاثیر پوشش تلفن همراه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است ۵۰ سایت روستایی دیگر نیز در استان احداث شود، گفت: بدلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن اغلب نقاط کردستان، هزینه نصب و راه‌اندازی یک سایت بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که بیشتر از دیگر مناطق کشور است.

کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در استان ۷۲ درصد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه بیش از ۱۰۰ درصد است.

این استان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.

هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی کردستان، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس