بهترین روش حسابداری و مدیریت شارژ ساختمان و آپارتمان ها


با گسترش آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در شهرها ، روش های قدیمی برای مدیریت شارژ و حسابداری ساختمان...

بهترین روش حسابداری و مدیریت شارژ ساختمان و آپارتمان هابا گسترش آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در شهرها ، روش های قدیمی برای مدیریت شارژ و حسابداری ساختمان ها به روش سنتی دیگر امکان پذیر نیست و برای انجام آن وقت و هزینه بسیاری مورد نیاز است. فرض کنید برای یک ساختمان 80 واحدی ، مدیریت باید تمامی هزینه ها را به صورت دستی حساب کند که علاوه بر زمان بر بودن احتمال خطا در این کار نیز بسیار افزایش میابد. بسیاری از مدیران ساختمان به استخدام حسابدار اقدام می کنند که حق الزحمه آن به صورت شارژ از ساکنین اخذ خواهد شد. راه چاره استفاده از نرم افزارهای مدیریت ساختمان است که به صورت کامل تمامی نیازهای یک ساختمان و ساکنین آن را پوشش می دهد.

این نرم افزارها به شما این اجازه را می دهد که تنها با دانستن مبانی ابتدایی کار با موبایل و کامپیوتر و حتی آشنا نبودن به علم حسابداری از تمام امکانات به راحتی استفاده نمایید. مدیریت دقیق ، آسان و بدون اشتباه تنها با یک نرم افزار مدیریت ساختمان حرفه ای امکان پذیر است. نرم افزای که کاربر با آن احساس راحتی کند و در هر زمان و از هر کجا قابل استفاده باشد و بتواند آگاهانه امور را بررسی و به سایر افراد انتقال دهد. سهولت پرداخت آنلاین و ثبت فیش ها از طریق موبایل و کامپیوتر امکان پذیر باشد و ثبت کلیه هزینه ها برای هر واحد به صورت مجزا امکان پذیر باشد و در دسترس بودن این اطلاعات برای تمامی ساکنین از بروز اختلافات جلوگیری نماید و فرهنگ آپارتمان نشینی ارتقا یابد.

نرم افزار مدیریت ساختمان و مزایای استفاده از آن

در ادامه به مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان می پردازیم:

شما می توانید هزینه های ساختمان را تعریف نموده و بر اساس آن شارژ هر یک از واحدها را به طور مجزا برای هر واحد نشان دهید. به علاوه می توانید با مشخص نمودن حساب های مجتمع و ثبت دریافتی ها و پرداختی ها، به مدیریت امور مالی مجتمع مسکونی بپردازید. طبق قانون تملک آپارتمان ها و آپارتمان نشینی هزینه نگهداری قسمت های مشترک به عهده کلیه ساکنین می باشد که به نسبت قسمت اختصاصی تقسیم بر کل قسمت های اختصاصی است. یعنی فرضاً متراژ آپارتمان شخصی ۱۰۰ متر مربع است و متراژ کل آپارتمان های واحد های دیگر در مجموع ۱۰۰۰ متر مربع است پس این شخص باید یک دهم هزینه نگهداری قسمتهای مشترک را بدهد و بقیه واحد ها هم با توجه به متراژ آپارتمان خود بر متراژ کل قسمت های اختصاصی، باید هزینه ها را پرداخت کنند که مصداق بارز هرکه بامش بیش برفش بیشتر است.

سازماندهی اطلاعات و حسابداری صحیح و دقیق یکی از مزایای مهم اپلیکیشن شارژ ساختمان است. به طور مثال اگر مدیر ساختمان یک قبض یا فاکتور یا امور دیگر حسابداری ساختمان را به صورت دستی و نادرست محاسبه کرده باشد، برای ساکنین مشکلاتی ایجاد خواهد شد. حال آنکه نرم افزار مدیریت می تواند به راحتی فاکتور را بیابد و مشکل به وجود آمده را بدون دخالت فرد و تحت نظر سایر ساکنین حل نماید. اطلاعات مالی و تراکنش ها همه در صندوق ساختمان ثبت می گردد.

افزایش سرعت انجام محاسبات یکی دیگر از مزایای نرم افزار مدیریت ساختمان است. ممکن است شما در کنار وظیفه مدیر ساختمانی وظایف ونقش های دیگری نیز داشته باشید و اگر قرار باشد وقت ارزشمند خود را برای محاسبه فاکتورهای متعدد هدر دهید زمان شما برای سایر امور از بین خواهد رفت و از انجام سایر امور بازمی مانید.

به روز بودن اطلاعات مالی ساختمان از طریق نرم افزار مدیریت ساختمان مقدور می گردد. بهره گیری از نرم افزار و ثبت آنی هزینه های جاری به ازای هر فعالیت در ساختمان اداری یا تجاری، امکان گزارش گیری و آگاهی از روند سود و زیان را در هر زمان فراهم می نماید.

نرم افزار مدیریت ساختمان محلی برای اعلام اتفاقات مربوط به ساختمان مثل زمان برگزاری جلسه ها یا تعمیر قسمت هایی که نیاز به تعمیر، بازسازی و یا نصب دارند است.

کاربران به راحتی می توانند نرم افزار مدیریت ساختمان را نصب و از منبع اطلاعاتی مطمئن و قدرتمند استفاده کنند.

شارژ بین واحدها را می توان بر اساس تعداد افراد، متراژ، تعداد واحدها، ضرایب دلخواه به تفکیک مالک و مستاجر تقسیم کرد.

گزارش مالی، صورت وضعیت مالی ماهیانه و سالیانه، گردش ریز حساب را با مشخصه های مالک و مستاجر را می توان فراهم نمود.

ضریب شارژ را می توان برای هر واحد تجاری، اداری و مسکونی محاسبه نمود.

تعریف هزینه ها و درآمدهای دلخواه و همچنین تهیه فایل های اکسل، ورد، پی دی اف، عکس از تمامی گزارش ها امکان پذیر می باشد.

بهترین روش حسابداری و مدیریت شارژ ساختمان و آپارتمان ها


سایر امکانات

نرم افزار مدیریت ساختمان امکان ارسال نوتیفیکیشن جهت مطلع شدن ساکنین از میزان بدهی خود و مشاهده مقدار بدهی و ریز هزینه های ثبت شده در نرم افزار را فراهم می کند تا تمامی امور مالی ساختمان به موقع اتجام شود و از اختلالات ناشی از دیر پرداخت کردن قبوض جلوگیری شود.

این نرم افزار شماره پارکینگ و انباری، کد کنتور برق، تلفن، حق استفاده از پارکینگ وغیره و امکان ثبت جابجایی ساکنین در واحدها راعلاوه برتعریف واحدها به تفکیک بلوک و طبقه و شماره واحد و متراژ زیر بنا تعریف می نماید و همچنین مالکین، مستاجرین و اعضای هیئت مدیره را با کلیه مشخصات معین می نماید.

هزینه های پرداختی توسط مجتمع و دریافت وجه از افراد و تسویه بدهی همراه با ارائه رسید را ثبت می نماید وامکان تعریف هزینه های جدید به وجود آمده در ساختمان را دارا می باشد.

نمایش موجودی صندوق و ریز گردش حساب صندوق در هر لحظه و ثبت انتقال صندوق به بانک و همچنین درج تاریخ و توضیحات دلخواه در سند دریافت وجه موجود می باشد.

تعریف حساب و شماره حساب های مجتمع در بانک های مختلف و وجوه منظور شده در آن و همچنین فرمول محاسبه جریمه دیکرد پرداخت و محاسبه خودکار آن در زمان دریافت بدهی از اشخاص، در نرم افزار مدیریت ساختمان قابل اجرا می باشد و این موضوع پرداخت به موقع هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

آشنایی با نرم افزار هومتیک

بهترین روش حسابداری و مدیریت شارژ ساختمان و آپارتمان ها

اپلیکیشن مدیریت آپارتمان هومتیک با بررسی و نیازسنجی در حوزه مدیریت شارژ آپارتمان و ارائه خدماتی دیگر برای آپارتمان ها و مجتمع های بزرگ به عنوان نرم افزار مدیریت آپارتمان در اختیار افراد قرار گرفته است. نرم افزار آپارتمان نه تنها مدیریت شارژ ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خدمات ویژه دیگری را نیز شامل می شود. مدیر ساختمان و ساکنین مسئولیت ها و وظایفی را در قبال یکدیگر بر عهده دارند و باید آن ها را رعایت نمایند. یکی از امکانات هومتیک برای آسان نمودن انجام مسئولیت ها، ساخت حساب کاربری برای مدیر یا مدیران در این نرم افزار شارژ آپارتمان می باشد. این حساب کاربری راه اندازی شده در نرم افزار شارژ ساختمان امکان ارائه خدماتی مثل صندوق ساختمان، موجودی صندوق، گزارش مالی، هزینه‌ها، درآمدها، فیش هزینه، فیش درآمد، مدیریت مالی، مدیریت قبوض، اطلاع از پرداخت قبوض، انجام تراکنش، پرداخت هزینه‌ها، مدیریت شارژ ساختمان، اطلاع از پرداخت شارژ ماهیانه، تابلو اعلانات، امکانات مربوط به رویداد و مدیریت خدمات را داراست.

دانلود نرم افزار مدیریت آپارتمان امکان استخدام مدیری خارج از ساختمان را فراهم می سازد و بعد از درخواست، مدیر از جانب هومتیک ارسال و از طریق نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک عهده دار مسئولیت های ساختمان خواهد شد. کیف اعتباری از دیگر امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان می باشد که ساکنین می توانند از طریق افزایش اعتبار آن، پرداخت آنلاین در نرم افزار شارژ ساختمان انجام دهند. با دانلود نرم افزار آپارتمان و نصب آن بر روی سیستم عامل های اندروید یا IOS آماده ارائه خدمات می باشد.

نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و یا IOS کمک به ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی و اجرای قوانین ساختمان می نماید. علاوه بر امور مدیریتی ساختمان و برطرف نمودن اختلافات، محاسبه هزینه های جاری بر اساس متراژ، تعداد افراد ساکن در یک واحد و تعداد پارکینگ و همچنین تعیین مبلغ شارژ و صدور فیش توسط نرم افزار مدیریت آپارتمان اندروید و IOS انجام می گیرد. نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک طیف وسیعی از سلیقه ها و نظرات و راه حل های مربوط به مشکلات را در خود جای می دهد.


امکانات نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک

صندوق ساختمان

تراکنش های مالی صندوق، پرداخت هزینه ها و مطلع نمودن ساکنین از این امور در صندوق ساختمان انجام می شود. نرم افزار مدیریت آپارتمان هومتیک امکان تهیه گزارشات مالی به تفکیک تراکنش و یا اعضا را فراهم می نماید تا از بوجود آمدن ابهام جلوگیری شود.


مدیریت شارژ ساختمان

صدور فاکتور، محاسبه شارژ و اطلاع رسانی به ساکنین توسط نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک، مدیریت شارژ ساختمان را به شیوه ای جدید راه اندازی نموده است و درصدی جریمه برای افرادی که سهم خود را دیر پرداخت نمایند در نظر گرفته می شود. لزوم پرداخت شارژ ساختمان‌ به صورت ماهیانه می باشد و سکونت داشتن یا نداشتن در یک واحد تاثیری بر پرداخت کردن یا نکردن حق شارژ ندارد.


تابلو اعلانات

نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک یک ویژگی بنام تابلو اعلانات دارد که در آن ثبت رویدادهای ساختمان در یک تاریخ معین، اطلاع رسانی زمان جلسات ، متذکر شدن موارد مربوط به فرهنگ آپارتمان نشینی، نظر سنجی در مورد موضوعات مربوط به ساختمان و مشاهده نتیجه نظرسنجی قابل مشاهده است. با این قابلیت ساکنین در جریان مسائل ساختمان و اتفاقات مربوطه قرار می گیرند.


کیف اعتباری

با شارژ کیف اعتباری هومتیک، تمامی هزینه های مربوط به ساختمان قابل پرداخت می باشد و در زمان هایی که ساکنین در دسترس نیستند با شارژ کیف اعتباری به مدیر اجازه برداشت هزینه ها از آن را می دهند.


قوانین ساختمان

در تمامی ساختمان ها و مجتمع ها، برای حفظ آرامش و امنیت ساکنین نیاز به تعریف یکسری قوانین و مقرراتی تحت دستورالعمل های ساده است که باید از جانب مدیر و جلسه شورای عمومی ساختمان تایید و قابل اجرا باشد.


مدیریت خدمات

پیدا کردن محل هایی که خدمات به موقع و بهینه از نظر اقتصادی ارائه دهند بسیار دشوار است زیرا زمان و انرژی افراد برای مشغله های روزانه صرف می گردد. کیفیت خدمات در زمینه های مختلف از جمله خشکشویی، نظافت، تاسیسات، خدمات آب، برق، گاز و غیره در ساختمان و منزل شخصی افراد با نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک افزایش می یابد و این کار به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی