ناقوس مرگ در دستان عادی انگاران کرونا


ناقوس مرگ در دستان عادی انگاران کرونا

تبریز - ایرنا - عادی انگاران و سهل انگاران کرونا با بی‌مسوولیتی در قبال جامعه و خود، جان نزدیکان و حتی افرادی را که دستورالعمل های بهداشتی را به دقت رعایت می‌کنند به خطر می اندازند و چه بسا با این کار خود موجب مرگ نزدیکان شود.

به گزارش ایرنا، بی تفاوتی و ساده انگاری بیماری کووید - ۱۹ خطر بسیار بزرگی است که در آستانه عیدنوروز و خریدهای شب عیدی، محیط را برای خیز دوباره کرونا مستعد کرده از این رو هر لحظه امکان بالا رفتن آمار مبتلایان و مرگ و کیر ناشی از کرونا در جامعه وجود دارد.

با بالا رفتن آمار کرونای انگلیسی در کشور و مشاهده ۱۲ مورد آن در آذربایجان شرقی نه فقط زنگ خطر بلکه ناقوس مرگ در این استان به صدا درآمده طوری که مسوولان احتمال پیک چهارم کرونا را در اواخر اسفند و برخی دیگر فروردین سال آینده را برای اوج بیماری کووید - ۱۹ در صورت ادامه خیز ملایمی که در برخی استان ها آغاز شده، می دانند.

تبریز نیز به عنوان مهمترین کلانشهر غرب کشور و قرار گرفتن در مجاورت شهر و استان هایی که افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را تجربه می کنند در معرض خطر خیز مجدد کرونا قرار گرفته و عادی انگاری این بیماری بر سرعت انتشار آن افزوده از این رو عادی انگاران باید با مراجعه به وجدان و منطق خود در شیوع بیماری کووید- ۱۹ معاونت نداشته باشند.

افزایش خریدهای شب عید و ازدحام، موجب نگرانی های مسوولان و افزایش موارد کرونای انگلیسی و همچنین خیز دوباره کووید - ۱۹ شده است و کنترل این مهم نیازمند عموم افراد جامعه از مسوولان گرفته تا شهروندان عادی است و نظارت و جدیت بیشتری را می طلبد.

در این راستا شهروندان تبریزی یکی از مطالبات برحقشان این است که با جدیت بیشتری بر رعایت پروتکل ها نظارت شود و با سهل انگاران برخورد مناسبی انجام شود.

ناقوس مرگ در دستان عادی انگاران کرونا محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی

افزایش موارد کرونای انگلیسی و ازدحام برای خرید در بازار نگران کننده است

استاندار آذربایجان شرقی در این ارتباط گفت: کانون‌های انتشار ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به‌ موقع مدیریت شده است و باید مراقبت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان، کادرهای بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری، افزود: در زمان کنونی بیماری کرونا در کشور و استان، در یک وضعیت مدیریت‌ شده قرار دارد که نشان‌گر تعامل، همراهی و هم‌فکری میان بخش‌های مختلف است.

وی یادآور شد: اما افزایش موارد کرونای انگلیسی در استان و ازدحام برای خرید پایان سال در بازار ما را نگران کرده است.

نوار مرزی از محور اردبیل-اصلاندوز و در آذربایجان شرقی مرز جلفا تحت کنترل است

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان شرقی نیز گفت: برای کنترل کرونای انگلیسی در استان باید مرزها بیشتر کنترل شود.

علیار راستگو اظهار کرد: بر این اساس نوار مرزی از محور اردبیل-اصلاندوز و در آذربایجان شرقی مرز جلفا تحت کنترل است.

وی همچنین ادامه داد: محدودیت تردد خودروهای شهرهای نارنجی و قرمز در سطح کشور همچنان به قوت خود باقی است و محدودیت تردد خودروها نیز از ساعت ۲۱ تا ۳ شب در شهرهای زرد و آبی پابرجاست.

ناقوس مرگ در دستان عادی انگاران کرونا محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۱۲ بیمار کرونای انگلیسی در ۶شهرستان آذربایجان شرقی قرنطینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۲۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی می شود، اظهار کرد: در زمان کنونی حدود ۴۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

محمدحسین صومی با بیان اینکه در مجموع، ۱۷ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است، افزود: در هفته‌های گذشته، متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۱۳ نفر بود ولی در ۲ روز گذشته، ۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش نمونه‌برداری کرونا در استان گفت: با وجود افزایش تست‌های کرونا در استان، تعداد تست‌های مثبت نسبت به ماه‌های اخیر تقریبا ثابت است.

صومی با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در استان، ادامه داد: تاکنون ۱۲ نفر در ۶ شهرستان استان از جمله اهر، بستان آباد، مرند و تبریز به این ویروس دچار شده‌اند که توسط همکاران این دانشگاه، شناسایی، تست‌گیری و قرنطینه شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش شمار شهرهای دارای ویروس کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: فرد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در تبریز شناسایی و قرنطینه شد اما امکان دارد روزهای بدی را در پیش داشته باشیم. فرد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در تبریز شناسایی و قرنطینه شد اما امکان دارد روزهای بدی را در پیش داشته باشیم.

صومی ادامه داد: به طور قطع همه مبتلایان به کرونای انگلیسی در هر نقطه از استان باید مهار و از انتقال ویروس از شهری به شهر دیگر جلوگیری شود.

استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های شلوغ همانند بازار و مراکز خرید برای مصون ماندن از ابتلا به کرونای انگلیسی لازم است

وی یادآوری کرد: استفاده از ۲ ماسک در مکان‌های پرخطر و شلوغ همانند بازارها به خصوص برای مصون ماندن از ابتلا به کرونای انگلیسی لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: ۸۰درصد از مردم آذربایجان شرقی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند که باید افزایش یابد.

ناقوس مرگ در دستان عادی انگاران کرونا بابک رضی منش فرماندار سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان شرقی

تغییر وضعیت شهرستان اسکو از آبی به زرد

فرماندار شهرستان اسکو گفت: با همراهی صمیمانه مردم، تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت و تلاش مسئولین شهرستان در رتبه دوم از نظر بروز تجمعی بیماری در بین شهرستان های استان قرار داریم و این موضوع نشان دهنده عملکرد شایسته شهرستان در مدیریت و مقابله با کرونا ویروس است.

بابک رضی منش با اشاره به همه تلاش های صورت گرفته جهت حفظ وضعیت آبی شهرستان و تجربه بیشترین روزهای آبی در بین شهرستان های استان شاهد تغییر وضعیت کرونایی شهرستان از آبی به زرد هستیم، افزود: باید با همکاری و همراهی مردم، تلاش و نظارت همه دستگاه های مسئول، اجازه ندهیم خیز جدید بیماری، سلامت و معیشت مردم را در آستانه عید تحت تاثیر قرار داده و ناچار به اعمال محدودیت ها شویم.

وی با اشاره به مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در برخی از شهرستان های استان گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت یکی از زنگ های خطر جدی مدیریت کرونا در کشور به صدا درآمده و با توجه به بالا بودن میزان سرایت و قدرت کشندگی در سنین مختلف، باید نسبت به تشدید نظارت ها، اعمال سخت گیری در پروتکل های بهداشتی اقدام جدی تری بعمل آید.

رضی منش با بیان اینکه این ویروس مهاجم، سرکش و قابلیت سرایت و بیماری زایی و مرگ و میر بیشتری دارد، افزود: اجازه نخواهیم داد عده ای با سهل انگاری جان مردم را به خطر بیندازند و با برگزاری مراسمات و یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه شیوع بیماری را در شهرستان فراهم کنند.

فرماندار شهرستان اسکو با توجه گردشگرپذیر بودن شهرستان و نزدیکی به مرکز استان بر تشدید فعالیت تیم های نظارتی و مراقبتی طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: از امروز باید تمام توان شهرستان بکار گرفته شود تا پایان سالی آرام و به دور از اضطراب ناشی از تشدید بیماری را داشته باشیم.

رضی منش ادامه داد: با توجه به نوع ویروس جهش یافته باید نهایت دقت در رعایت #پروتکلهایبهداشتی، بیماریابی زودرس، افزایش تعداد تست ها و اطمینان از قرنطینه مبتلایان با جدیت در سطح شهرستان دنبال شود.

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر تشدید نظارت ها در روستاهای شهرستان افزود: بخشداران مرکزی و ایلخچی با اجرای دقیق مصوبات ستاد شهرستانی کرونا هرگونه مراسم و یا برنامه مغایر با توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی را به نیروی انتظامی گزارش و برخورد قانونی لازم با متخلفین و متمردین معمول شود.

مسوولان در برخورد با سهل انگاران پروتکل های کرونایی جدیت کنند

یک شهروند تبریزی به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از اصناف از ماسک استفاده نمی کنند و از طرفی به علت خرید از بازار تراکم جمعیت در بازار، اتوبوس و تاکسی ها افزایش یافته است.

احمدعلی کردگاری اظهار کرد: البته برخی از مراسم های عزاداری، ترحیم ها و برخی برنامه های مناسبتی نیز برگزار می شود که مسوولان به آنها توجهی ندارندبرخی از مراسم های عزاداری، ترحیم ها و برخی برنامه های مناسبتی نیز برگزار می شود که مسوولان به آنها توجهی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: در آستانه نوروز و ایام تعطیلات و از هم اکنون باید محدودیت ها اعمال شوند تا قبل از واکسیناسیون شاهد پیک چهارم در آذربایجان شرقی نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان